Was de “poor mans patek”, maar nog steeds aan de kwaliteitskant van de markt. Net als longines, omega etc.
Geen reden om dan Longines in het stof achter te laten. Prima voor die statement stukken, zoals deze eerste, maar had een ~Nivada Grenchen positionering meer gewaardeerd.
Doen we in de horloge community ook niet een beetje teveel aan Genta-Glazing…
Grapje, Gerald Genta is awesome
Dat vind ik dan weer niets aan. Generieke reboot.
Verwacht wel eigen uurwerken vanuit het nieuwe UG.
Ik ben bij UG alleen maar geintrresee4d in hun compax en tricompax
Dat kan. Zijn er ook alleen een paar honderd door de tijd heen.
Voor mij zijn de uurwerken dan weer overbodig. Zoals deze eerste eruit zien is ‘relaunch’ wel het visitekaartje, dus ik vind de vergelijking redelijk terecht. Natuurlijk gebruikt voorgaande geen goud. Ik vind uurwerkontwikkeling vooral de moeite als het een beetje gaat op de manier van Horage, hoewel ook die alsnog steeds hoger pushen en van dat aanbieden aan andere partijen is nog niet veel (Bremont daargelaten) terecht gekomen.
Prima. We gaan t niet eens worden en Breitling/UG doet er niets mee. Ik stop dan bij deze met de discussie want die gaat nergens heen.
Eens worden was niet per se de inzet.
Bedoel je hiermee te zeggen dat er maar letterlijk honderden van gemaakt zijn… ik kom ze nog vaak genoeg tegen, wist niet dat ze zo zeldzaam waren
nee
precies
O.k., best wel onderscheidend design, natuurlijk. Zeker niet lelijk, vind ik. Maar niet helemaal mijn stijl (voor zover ik die heb ). En ja, de prijs… Dat is meer dan ik ooit zou willen uitgeven aan één horloge. Maar goed, da’s persoonlijk, natuurlijk.
16k gaat niet over één van de drie op de eerste foto toch, 2 zijn voor het museum en die WG blauwe plaat wordt geveild?
“We will start most likely around CHF 15,000 for a non-complicated steel watch, with an increase for gold models, complications or métiers d’art.”
… oftewel, dat is de laagste prijs voor de stalen versie… slik…
Ik moet ook nog maar zien of ik het er tzt voor over heb hoor… en anders wacht ik op een waardige homage. Ik had die alleen eigenlijk al wel een keer ergens verwacht, maar we moeten het tot nu toe doen met de Smiths Trans-global en die heeft het allemaal net niet… ik bedoel helemaal niet…
Benieuwd of het aanslaat of dat weldenkende liefhebbers kiezen voor meer waar voor hun centjes bij andere merken…
Net onder Louis Vuitton dan (Tambour Automatic 40mm SS met microrotor kost 21k).
Ik ken het merk zelf niet maar ziet er mooi uit lekker clean en stijlvol
Voor de vintage liefhebbers, zag ik ook nog de Olma Caravelle. Die zijn een stuk aantrekkelijker geprijsd en nagenoeg hetzelfde. @Ruud ken jij ze? Heb je ze ooit gezien/gehad/gecheckt? Ben wel benieuwd hoe deze kwaliteit dan is.