Oeh, die is mooi! Alles 38mm, terwijl ik 35mm van de Polerouter/Caravelle juist perfect vind. @Crowned deze Charles Berret is meer jouw maat dan.
Ja, ze hebben de maat wel meer contemporain gemaakt. Ze hadden misschien nog een juistere balans met 37 of 36mm getroffen. We soort gulden middenweg. Velen vandaag de dag zouden 35mm niet eens overwegen, dus begrijpelijk. Zelf houdt ik toch ook meestal zoān 36-38mm als ideaal aan.
Hm, ik verwacht dat we de komende jaren juist weer steeds vaker 35mm gaan zien, specifiek op dresswatches.
Of ik het verwacht weet ik niet, maar het zou me ook niet helemaal verbazen. Maar als een eerste horloge van het merk, moesten ze iets doen dat nu verkoopt, niet morgen. Dat begrijp ik wel. Overigens alleen Kurono en Nivada Grenchen komen me te binnen als recent ontwikkelde kleine (34-35mm) horlogesā¦
Dat is zo.
Kuoe (ben ik groot fan van), Nomos, Longines⦠je ziet ze vaker hoor. En met de trend van steeds kleiner wordende horloge, voorzie ik wel dat we meer kleine horloges gaan zien.
Hommage / replica van toen.
Prima kwaliteit maar ik ga zelf voor originaliteit.
Sommige certinas hebben ook een beetje die look.
Ik ben vooral thuis in de micros. Bijvoorbeeld van Longines is hun heritage line toch steevast groter? Juist daar zou je het verwachten. Of hebben we het over meer expliciet unisex marketed horloges?
Van Koue wist ik niet dat ze ook al onder 36mm deden. Ik vind het een leuk merk, maar vanaf scherm mis is vaak toch niet wat dat me over de streep zou kunnen trekken en sommige modellen zijn echt niet aan mij besteed. Maar dat is all fair game.
Doet Nomos ook zo klein? 36mm wist ik wel, maar daaronder? Of doen hun lange hoorns dat vlug teniet?
Nomos heeft 33 maar draagt door de lugs groter.
Wel dameslijn.
De Tangente voor heren is 35mm. De dameslijn is inderdaad 33. Je hebt wel gelijk dat de L2L groot is, maar daar staat Nomos bij alle modellen bekend om. Als ze dat zouden veranderen, was ik zeker voor een Nomos in de markt. Maar goed, vergeleken met de Polerouter vind ik een Nomos niet bijzonderā¦
Ah ja. Op zich deert dat niet natuurlijk. Soms is het ronduit hinderlijk om het onderscheid te maken, maar tegelijkertijd is er stereotyperend vaak wel een duidelijk verschil en dan helpt het om de bedoeling te benoemen. Ik vind het zelf ook jammer dat er meer specifiek gericht op vrouwen weinig activiteit lijkt te bestaan onder de micros. Kennelijk speelt dat niet zo en is de fascinatie met micros an sich dus al engendered⦠Hoewel en natuurlijk wel creatieve vrouwen meewerken aan micros en zat horloges zonder onderscheid te dragen zijn. Neemt niet weg dat vrouwelijke polsen doorgaans smaller neigen.
Dat gezegd, net als bij de 36mm club, lijkt de maatvoering zo uitstekend in balans. Het is dus een klein horloge voor mensen die toch eigenlijk een voorkeur hebben voor de meer gangbare 36mm+. Zeker ook van belang om je dat te beseffen als je bij Nomos shopt. Overigens kan ik het wel waarderen. Niet alles. Naar het is een oprecht en zeer coherent merk.
Absoluut, en niet stuk te krijgen. Dat lees/hoor je over KUOE trouwens ook. Nivada Grenchen hetzelfde. Die quality micro brands zijn vaak zo gek nog niet.
Goede baardgroei heeft die vrouw op de 2e foto.
Haha nee nee dit zijn beide 35mm modellen, en dat is de herenmaat van de Tangente.
Tja, Breitling moet die 70 miljoen wel terugverdienen
70 miljoen USD inderdaad. Ik vond dat eerlijk gezegd niet echt een schrikbarend bedragā¦
Aardig wat geld voor een uitgestorven merk, maar gezien de marges verdienen ze dat zo terug als het een beetje gaat lopen. Van de nieuwe exemplaren ben ik niet ondersteboven.
mogen ze wel eerst grotere horloges gaan maken dan 35 millimeterā¦
Ahaaa, onvoldoende in verdiept. Ik ging er al vanuit dat deze dingen 40mm+ waren.
Dat veranderd de zaak! Mooi om te zien dat het originele Genta-design bij de relaunch intact blijft, zonder dat het onnodig wordt opgepompt zoals de Datejust 2. 35 mm is gewoon een perfect maatje
Ik vind het veel voor een naam. Heel veel meer hebben ze toch niet gekocht?