Relaunch van Universal Geneve in 2026. Wat vinden we ervan?

Best mooie horloges! Maar is er nog een connectie met de SAS dan?

Zowel het merk als de heritage als de horloges zijn zeer geliefd hoor. Ik denk echt dat Breitling hier een slimme zet doet. Bovendien zullen ze wss voor die 70 miljoen ook de ontwerprechten etc. hebben overgenomen.

100%!

Helemaal mee eens! En ik denk dat de horlogemarkt de komende jaren weer vaker de kant van kleine horloges op beweegt. Bovendien merk ik bij mezelf en anderen dat de interesse in dresswatches groeit. Goed nieuws allemaal voor UG dus.

2 likes

Jazeker. De Polerouter werd in 1954 ontworpen door Genta ter ere van SAS, die destijds als eerste vluchten over de Noordpool uitvoerde (vandaar ook de naam Polerouter). Het horloge was anti-magnetisch en dus geschikt om extreme omstandigheden van deze route aan te kunnen.

Ik vind het daarom juist heel tof dat het SAS-logo ook op de tribute modellen staat.

2 likes

Ik hoop het ook. Al die 40mm+ dress watches…
bbbrrrrrr daar moest je 50 jaar geleden niet meer aan komen rollen op een feestje van statuur.

1 like

En nog steeds niet, als je het mij vraagt ;-). 35mm is een mooie maat. Als je een 18cm pols hebt, dan snap ik dat je liever 36-38mm draagt, maar veel groter moet een dresswatch niet zijn.

1 like

Ja maar nu is er dan toch geen connectie meer mee?

Historische connectie.

1 like

Die connectie zal er altijd blijven, toch? Het horloge is immers voor SAS ontworpen. Als een soort eerbetoon plaatsen ze dat logo er nu ook weer op. Ik vind dat wel tof.

Alleen voor deze 3 denk ik hoor.

En breiting heeft ze net gekocht en die SAS vlucht is 70 jaar geleden oid.

hoefde je 50 jaar geleden niet aan te komen met een arbeidershorloge.
Toen was een tweehander van 30-32 millimeter de norm.
Los daarvan, we leven hier en nu, op feestjes mag alles om de pols, feestjes van statuur hebben inmiddels nieuwe normen…

1975…. Nog midden in het Quartz tijdperk.

1 like

Welke koop je dan voor 16k?

Nb ik denk dat de polerouter wordt gekocht door mensen die alles al hebben (gehad) :grimacing: en door de echte liefhebber.

2 likes

Eens. Maar of dit voldoende omzet genereert en het merk gaat positioneren voorbij/naast Breitling?
Vermoedelijk is dit fase 1 voor de liefhebbers en daarna een eindeloze stroom re-issues gericht op een groter publiek dan liefhebbers alleen.
Ben benieuwd.

1 like

Als het vervolg compax en tri compax wordt zeker.

Denk dat er dan weer een dozijn+ liefhebbers zijn.

Want wees eerlijk er zitten hele begeerlijke sportieve chrono’s tussen. :crazy_face:

1 like

IMG_7751

IMG_7752
Jammer van de maat en de prijs is helemaal om te huilen. Ik moet eerst maar zien dat ze voor die prijs over de toonbank gaan, het zal dan voor een klein publiek zijn.

3 likes

Jep, dat gaan ze ongetwijfeld doen. Ik verwacht ook nog wat meer betaalbaardere Polerouters in de toekomst.

1 like

Als je zelf niets met de Polerouter hebt, begrijp ik dat je dat denkt. Alleen ik merk dat onderschat wordt hoeveel liefhebbers dit model heeft, en bij hoeveel mensen het op hun wishlist staat. Ik denk echt dat dit een succes wordt.

1 like

Ik niet.

Verwacht dat ze hierop gaan mikken.

Die zitten ook ruim boven de 10, zonder metalen band.

Gok wel dat ze korting moeten geven er vanaf te komen.

1 like

Dat is het niet, het zijn prachtige horloges. Maar op dat prijspunt is er toch wel heel veel concurrentie van gevestigde merken, nog los van het feit dat je een originele Polerouter voor een fractie van die prijs kunt kopen.

1 like

De goeie zijn zeldzaam en zitten inmiddels in Datejust prijzen.

De nieuwe worden hoger in de markt gezet en de afwerking zal dus ook navenant moeten zijn om het prijspunt te rechtvaardigen.

Al ben ik ook benieuwd of het lukt. Kan me voorstellen dat er ruimte is om bijv een concurrent van de aquaterra te zijn.

Maar goed, het moet higher end dan Breitling dus dan zit je automatisch eigenlijk boven omega.

1 like