Relaunch van Universal Geneve in 2026. Wat vinden we ervan?

Eigenlijk weten we nog bar weinig van wat er op de markt komt en tegen welke prijs, toch?

Voor zover ik kan terugvinden gaat het nu over drie pièces uniques en een hoop speculatie over positionering en prijs.

Boven Breitling positioneren kan voor een stalen driehander ook alles vanaf ongeveer € 5000 betekenen lijkt me.

:heart_eyes:

3 likes

Antwoord komt uit dit interview met Kern

2 likes

Hoezo? We weten toch precies welke horloges ze mee beginnen en wat die (ongeveer) gaan kosten?

1 like

Vanaf 15,000. Staal. Alle andere modellen die nog uit gaan komen zullen er boven zitten.

2 likes

Ik gun het ze eerlijk gezegd van harte, ik vind het mooi dat ze het merk nieuw leven inblazen en ook zeker de Polerouter. Maar ik acht de kans groter met een grotere diameter en een prijs tussen 5 en 10k, en zelfs dat vind ik al veel geld voor een reissue.

1 like

Dat zijn een hoop centen voor zo een simpel uurwerkje.

Juist! Die had ik nog niet gelezen, dankjewel. Boven LUC en in de contreien van een VC Fiftysix dus. :thinking:

Hebben we het uurwerk al gezien dan? :slightly_smiling_face:

1 like

+1!

1 like

Volgens mij in range van luc.

Ja😉 Caliber 1-69 new old stock. Jaren 60 uurwerkje met micro rotor.

image

5 likes

Is dat niet voor de edelmetalen versie?

1 like

Nee helaas, in het interview wordt een prijs van zo’n 15k genoemd voor de stalen versie, de gouden zullen daar dus nog (ruim) boven zitten.

2 likes

Precies. Gaan ze moeten vervangen.

1 like

Dat vind ik dan weer een heel leuk (belangrijk) detail. :v:

Niet dat ik het uurwerk ken, maar is dat dan het type dat in de oorspronkelijke Polerouter ook zat?

2 likes

Het is een van de uurwerken die in polerouters gebruikt is idd.

4 likes

Ik begin die relaunch hoe langer hoe leuker te vinden dan. Als ze dat idiote militaire logo er optioneel af zouden kunnen laten, en dan een originele sixties microrotor erin… ja, dan begint die prijs toch minder hard te schuren. :innocent:

1 like

Die hebben ze natuurlijke niet genoeg om productie op te draaien.

Ik denk dat ze een nieuw microtor uurwerk maken.

1 like

Haha ik lijk wel de enige die het juist tof vindt, dat ze dat SAS logo erop hebben gegooid :laughing:

Ik heb een hekel aan crest dials.

Geef mij maar een minimalistische plaat.

1 like