Release van de Omega Speedmaster X-33 Marstimer

Hi allen,

Zag zojuist dit filmpje voorbij komen van de Omega Speedmaster X-33 Marstimer.

Mooi? Ik moet er nog even aan wennen

Speedmaster? Tsja voor mij moet een Speedmaster drie klokjes hebben…

Prijs: €7100

Wat meer informatie: https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-x-33-marstimer-chronograph-45-mm-31890457901003

11 likes

Over smaak valt niet te twisten. Maar, ik zie de link met de Speedmaster gewoon helemaal niet meer?

2 likes

Het is een nasa klok en in de ruimte geweest?

1 like

Sorry maar…

1 like

Erg grote teleurstelling di. En hoe ze de link leggen met een Speedmaster is mij een raadsel….

tof ding. ik heb alleen geen behoefte om te weten hoe laat het op mars is. daar duren de dagen iets langer.

1 like

Presentatie is nog bezig :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Voor zover ik kan nagaan is het ongeveer als volgt:

• speedmaster - met de apollo missies naar de maan geweest (mechanisch)
  • speedmaster skywalker - (X-33) NASA goedgekeurd quartz
  • spacemaster - (Z-33) NASA goedgekeurd quartz.
2 likes

Wat ik alleen niet begrijp (omdat ik de volledige uitleg - tot nu toe - nog niet heb gevonden) is het volgende.Ik dacht dat de z-33 de opvolger moest zijn van de 1st gen x-33. Maar toen werd besloten om geen 2nd gen van de z-33 uit te brengen, maar wel van de x-33 en deze lijn verder uit te bouwen met nu een nieuwe versie. Of zijn de x-33 en z-33 twee aparte lijnen bij Omega?

2 aparte lijnen zijn het ja, de Z-33 en de X-33 lijken nog niet eens op elkaar.

Beide ana-digi, de Z-33 heeft een tijdje op de verlanglijst gestaan (ubercool enzo), maar de prijs is me wat hoog en de waterdichtheid… Tja, in de ruimte is er weinig diepte te halen.

En dan is er nog een X-33 “regatta” (zijlen) met 3atm waterdichtheid.

Ik pas.

Misschien gaaj hierdoor de prijzen van de “normale” speedmaster wel omlaag en kan ik er eindelijk eentje betalen

Dan hou ik het liever bij deze uitvoering. Qua looks lever je niet veel in en je bespaart een aardige som

15 likes

Deze release doet mij een beetje denken aan hoe de Tudor FXD bij release neer werd gezet.

Omega: “ESA heeft gevraagd voor een horloge waar je Mars gerelateerde dingen op af kon lezen”

Tudor: “Gefocust op Franse Marine om mee te navigeren onder water”

Zoals bij veel horloges wordt die door het gemiddelde publiek niet gebruikt tot waartoe hij in staat is.

Bij deze release vraag ik mij gewoon een beetje af wie gaan de mars functies die erop zitten ooit gebruiken?

Overigens doet Omega dr Oranje bezels erg mooi. Jammer dat niet meer merken de kleur gebruiken

Ik vind 'm lekker! :muscle:

4 likes

Dat ze niet op elkaar lijken, was me ook al opgevallen :slight_smile: Maar het was omdat er op verschillende sites werd geschreven dat de z-33 effectief de opvolger was van de x-33 dat de verwarring was ontstaan. Dank je alvast.
Wat betreft de prijzen. Tegenwoordig is de z-33 voor rond de 2500 euro nieuw te vinden op C24 (via Japanse dealers weliswaar)

Gelukkig is er een horloge die in deze tijden aangeeft dat je een man bent :rofl:
image

7 likes

Ruimte dus om nog een aantal varianten op de markt te brengen voor de verschillende andere hemellichamen.

Nou zie ik wel een marketingmogelijkheid voor Omega, naast de MoonSwatch, de Omega “PlanetMaster X-33”

Het eerste wat door mijn hoofd ging toen ik dit zag was: weer een nieuwe swatch?

Ik word niet heel warm van dit model.

2 likes

Slordig! En dan €7000+ vragen! :crazy_face:

2 likes

Vragen kan altijd :grin:

2 likes