speedmaster skywalker - (X-33) ESA goedgekeurd quartz
FTFY
Als oud medewerker van het lab waar die goedkeuring is gedaan voel ik mij genoodzaakt deze correctie te maken
Ik heb veel Mars werk gedaan, maar zou toch liever de ‘gewone’ X-33 hebben. Al vind ik het kleurtje wel gaaf. Als ik de foto van @Neyra zo bekijk is de presentatie ook bij ESTEC?
Dat is dan toch een behoorlijk verschil. De standaard X-33 staat voor 5900 op de site van Omega, de Mars X-33 voor 7100. Dat er kosten zijn aan het ontwikkelen van het uurwerk snap ik, maar dat dat op consumenten nivo 2200 euro meer moet zijn, dat vind ik vrij veel.
Ik bedenk me nou net iets, Omega moet een betere batterij gaan plaatsen in dit horloge, of er nog een zonnecel inbouwen achter de wijzerplaat om de gebruiksduur te verlengen.
Via de specsheet van Omega wordt er aangegeven dat er een batterij levensduur van 24 maanden is.
Als ik zoek naar de duur van een bemande vlucht naar Mars en terug naar de aarde, dan is dat volgens wikipedia 26 maanden.
Nou zijn de astronauten best handig en een blisterverpakking met batterijen is niet zo’n probleem, maar toch lijkt me dit een dingetje om tijdens een missie het horloge open te maken, batterij te vervangen, alles te resetten en dan weer verder te gaan.