Release van de Omega Speedmaster X-33 Marstimer

• speedmaster skywalker - (X-33) ESA goedgekeurd quartz

FTFY

Als oud medewerker van het lab waar die goedkeuring is gedaan voel ik mij genoodzaakt deze correctie te maken :wink:

Ik heb veel Mars werk gedaan, maar zou toch liever de ‘gewone’ X-33 hebben. Al vind ik het kleurtje wel gaaf. Als ik de foto van @Neyra zo bekijk is de presentatie ook bij ESTEC?

2 likes

Kijk, dat is nou leuke feedback.
ik was onder de indruk dat de X-33 (ook) NASA gecertificeerd was, maar het blijkt dus de ESA te zijn.

Meer leesvoer dus:

https://ialreadyhaveawatch.com/watch-articles/omega/omega-speedmaster-professional-x-33/x-33-history/

1 like

Heb letterlijk vanmiddag aan notabene de CEO de prijs gevraagd en hij zei €6000. Lees ik hier dat hij 7100 kosten moest :joy: mooie kerel is dat

1 like

Dat is dan toch een behoorlijk verschil. De standaard X-33 staat voor 5900 op de site van Omega, de Mars X-33 voor 7100. Dat er kosten zijn aan het ontwikkelen van het uurwerk snap ik, maar dat dat op consumenten nivo 2200 euro meer moet zijn, dat vind ik vrij veel.

1 like

Misschien dacht hij aan chf, dat is 5900 excl btw. Verrassend hoeveel hoger het in euro is.

1 like

De oude GEN 1 en 2 zijn Nasa gecertificeerd.

Mooi horloge. De allereerste X-33 ook altijd een mooi ontwerp gevonden.

Ik bedenk me nou net iets, Omega moet een betere batterij gaan plaatsen in dit horloge, of er nog een zonnecel inbouwen achter de wijzerplaat om de gebruiksduur te verlengen.

Via de specsheet van Omega wordt er aangegeven dat er een batterij levensduur van 24 maanden is.

Als ik zoek naar de duur van een bemande vlucht naar Mars en terug naar de aarde, dan is dat volgens wikipedia 26 maanden.
Nou zijn de astronauten best handig en een blisterverpakking met batterijen is niet zo’n probleem, maar toch lijkt me dit een dingetje om tijdens een missie het horloge open te maken, batterij te vervangen, alles te resetten en dan weer verder te gaan.

3 likes

Nee. Niet (buiten) in de ruimte, alleen in de capsule.

Vandaag (inmiddels gisteren) om de
pols gehad en hij is verrassend draagbaar.

De functies zijn voor de gewone man inderdaad wat overbodig maar dat zijn eigenlijk alle dure horloges. Op je telefoon kun je ook de tijd aflezen.

Verhaal erachter is wel intrigerend en ook hoeveel werk erin is gaan zitten.

Kleur van de bezel is ook erg mooiz

8 likes

Kleur van de bezel geeft mij maar 1 associatie.

Nee, niet ZO erg. Ik denk aan Chicken Tikka Masala. :man_shrugging:

2 likes

Rekenen ging niet helemaal soepel vandaag?

4 likes

Ja, je hebt gelijk. Beetje druk met een hoop dingen en iets teveel verdeelde aandacht. 1200.

1 like

Zoals ik ook in het andere topic over dit onderwerp al zei: Te duur, te groot en bang voor water. Gaat 'm voor mij niet worden, dus.

In het Speedmaster only topic kwam dit filmpje voorbij.
Ze kunnen zelfs meer dan enkel de batterij wisselen.

1 like

Ik had niks met de X-33 maar ze zitten wel super lekker. Het is een leuk verhaal erachter.

De nieuwe kleur is wel heel mooi.

6 likes

Niet helemaal m’n ding zo’n combo tussen analoog en digitaal.
En een off-center Omega logo kan mijn OCD ook niet aan :smiley:

3 likes

Ah, ik dacht aan kaneel voor die kleur.

1 like

En daarmee wéér geen uitnodiging voor de volgende GTG :crazy_face:

2 likes

Poah mooie bezel zo in dat licht!