Reliëf wijzerplaten

Beste Horlogeliefhebbers,

De prachtige reliëf-wijzerplaat van Dreski’s nieuwe aanwinst (De Blyssa), deed me even met weemoed verwijlen bij enkele oudere exemplaren uit m’n collectie…

Ik wil ze jullie niet onthouden.

Dit was zo’n vijf à zes decennia geleden volop in de mode (sommigen hebben zelfs nog op 'n stoomtrein gezeten, vermoed ik):

En deze doet denken aan…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

In dit rijtje met mooie relief wijzerplaten hoort een van mijn droomhorloges.
Als ik de oudejaarsloterij win zal ik hem meteen aanschaffen. (ik droom nog even door :wink: )

Martin

Ik kan hier nog aan toevoegen, de een met wat meer relief dan de ander:

Mijn beste,

Wat een blinkend schouwspel geeft de late zaterdagavond prijs.
De ene vormgeving nog fraaier dan de ander.
“Hulde“, voor zoveel karakteristieke vormgeving met glansrijke uitstraling.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

ik kan niet anders dan me volledig bij mijn voorganger aan te sluiten, wat een prachtige stukken zeg!!!

Mooie voorbeelden, maar ikzelf ben helemaal gek op ‘gestoken’ wijzerplaaten zoals die van Benzinger en andere. Als je ziet hoeveel vakmanschap daarin gestopt wordt, dan heb ik daar grote bewondering voor.

Een fraaie show zo op de zaterdag avond Morse en Henrik. Waarvoor hartelijk dank!

Groeten, Tom Vreeken.

Horloges uit den ouden doos. Ver voor mijn tijd maar zeker niet minder mooi. Erg leuk om te zien!

René

wat een prachtige verzameling Morse !

Prachtige collectie, Morse !
Ik zou niet weten welke kiezen :wink:

Toch een mooie hobby hé…

daar zitten een paar hele fraaie bij…leuk om te zien!

Groet Arno.

Wat leuk, zeg, om dit fraaie rijtje horloges te bekijken! :slight_smile:

Mooie collectie Chris en even zeer mooie foto’s.

Heel prettig om naar te kijken. Ik heb nog veel aan mijn collectie toe te voegen zie ik.

mooie collectie. Hoeveel jaar zat er eigenlijk tussen aanschaf
van de eerste en de laatste?

Jij hebt wat horloge`s in je verzameling (tu)

Zeer fraai!!!

Ik wel hoor met name de fluva en de Fludo spreken me erg aan. (tu)

Ik vind relief ook heel erg mooi, zo ook je collectie Morse. Ik ben ook nog altijd op zoek naar een Cortebert zoals Henrik heeft, exact dezelfde.