Beste kenners,
Er is een vraag over de originaliteit van het tritium op mijn Seamaster 120. Zie hier het horloge: Omega Seamaster 120 135.027 No-date
Is dit een relume? Hoe herkennen jullie een relume?
Alvast bedankt voor de hulp!
Beste kenners,
Er is een vraag over de originaliteit van het tritium op mijn Seamaster 120. Zie hier het horloge: Omega Seamaster 120 135.027 No-date
Is dit een relume? Hoe herkennen jullie een relume?
Alvast bedankt voor de hulp!
Alvast graag gedaan
Misschien kan iemand anders me helpen maar ik vind het apart dat de lume op een horloge van 1966 nog niet een beetje verkleurd is?
Voorbeeld:
Weet je welke kleur het was dan?
Je herkent het aan de applicatie, structuur, kleur en soms ook duur van licht geven. Hoe langt blijft de lume licht geven?
Nee, maar tritium verkleurt toch naar bruin normaal over zo’n periode? Deze is nog felgroen…
Niet het tritium verkleurt maar de lume verf waar het in zit. En dat verschilt heel erg per verf.
Maar als je dit soort dingen voor 90% ziet wanneer je het model opzoekt:
Dan moet dit model in een stofdichte kamer gelegen hebben zonder UV en luchtvochtigheid?
Zou kunnen zijn dat hij niet vaak is gedragen natuurlijk.
De applicatie van de lume ziet er bij alle modellen nogal ruk uit.
Ik denk dat het geen relume is.
En anders is het wel prima gedaan.
Die lume op dit soort modellen is nooit precies kaarsrecht of regelmatig.
Tritium hoeft niet altijd mooi gelig te worden. Zie bv mijn Prisma met tritiumplaat, waarbij de lume ook (schmützig) groenig is.
Oke, hij is dan niet gelig geworden, maar je ziet de veroudering wel dus…
Ik ben geen vintage kenner maar de 7 en 8u marker kunnen gewoon niet origineel zijn aangebracht , zelfs niet op een maandag door een bijziende Japanner😆
Vergelijkbaar met alle andere exemplaren die ik hierboven zie toch? Hoort de afstand gelijk te zijn?
Ja die afstand lijkt gewoon goed te zijn, hebben ze zowat allemaal… komt natuurlijk omdat die tritium marker veel dikker is dan die gewone markeringen.
Groeten Jeroen
Bedankt heren voor het meedenken! Interessant onderwerp met veel verschillende meningen