Ik heb al jaren een horloge tik, vooral wat de diver achtige betreft. Nu neig ik altijd naar de oude seiko divers[submariner types], maar ik weet er nog veel te weinig van. Nu heb ik maar 1 horloge een seiko sports 5 diver.
Ik woon in den Haag en ben werkzaam in de beveiliging.
Ik zou het leuk vinden als ik wat tips kan krijgen van hoe en wat, ik ken bepaalde sites zoals monsterwatches.nl. Maar ik wil een mooie vintage hebben, ik zag er een te koop op deze site met nwe glas en nwe band er bij, maar weet er voor de rest niet veel van.
heel leuke site by the way, mooie pics en ervaringen, het kriebelt ontzettend nu bij mij.
Als iemand mij wat wegwijs wilt maken graag, thanks!
Remco, van harte welkom op dit magnefieke horlogeforum!!
Hét forum, waarbij de passie der materie,
hand in hand gaat met het kameraadschap van de mens achter het horloge!!
Weet iemand een winkel of persoon die onderhoud aan horloges doet, die goed en niet te duur is.
ik wil ook zo,n watchwinder kopen, iemand tip niet te duur?
Volgens mij kun je daarvoor uitstekend terecht bij Rob (Monsterwatches.nl).
Wat die watchwinder betreft, daar zijn de meningen over verdeeld wat het nut ervan betreft. Er is hier niet zo lang geleden best wel wat aandacht aan besteed, leuk om eens door te nemen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,666642,666642#msg-666642
die 1 na laatste foto, welk type is dat? pracht
ding zeg
Dat is de UDT Tsunami Bone Frog, deze is gemaakt door Jake Bourdeau, hij is samen met Noah Fuller (RIP) toch wel bekend als de grote Seiko-modders… Jake is de eigenaar van Dagaz Watches, kijk maar eens op www.10watches.com, daar vind je ook zijn webshop. Dit zijn de specs:
44mm Seiko style classic cushion case 22mm lug width, 500 pieces produced
5mm thick AR coated sapphire crystal
Seiko 6r15 movement – hacks and hand winds
333m water resist with triple gasket systemT
Tsunami SEL bracelet complete with all links and wetsuit extension
C3 Lume on Hands and Markers
Limited Edition Bone Frog Caseback Limited Edition 100 pieces
12 Hour triple grip bezel
316L Brushed Stainless Steel Case and Bracelet
Draagt echt super comfortabel vanwege de korte lugafstand (< 49mm), helemaal op een Isofrane.