Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Al een aantal jaren ben ik in het bezit van een dames horloge Remontoir cilindre 6 rubis. Ik ben al een aantal dagen op zoek geweest op het algemene web maar ik kan niks achterhalen van dit horloge, Is er iemand die mij kan helpen
Wat wil je weten ? Jaren +/- 1920, zilver kast, of argentan omdat de deksel groen roest heeft, dus zeker met koper onder de zilver.
Zak horloge die als armbandhorloge werdt gemaakt omdat de mode kwam van zakhorloge naar armband.
Waarde : +/- 40 ⏠als die loopt en een dial zonder haren, zou ik zeggen.
Hier schijnt een balans probleem te hebben en ik zie de spiraal ook niet.
Hij loopt idd niet meer. Maar dank je wel voor de informatie, Vroeg me af of de haakjes aan de zijkanten er origineel aan horen of dat dit er later aangezet is. Uit jouw verhaal maak ik op dat het origineel is. Kan je misschien wat over het uurwerk vertellen? waar het gemaakt is ?
Ik zie niet op de fotos. De âansesâ hakjes kunnen origineel zijn of op de kast gelasst. Aan het begin van de armband hebben ze haakjes op bestanden horloge gelasst, daarna kasten met de haakjes gemaakt. Maar toen hebben ze ook de dial gedraait om de 3 u voor de kroon te zetten.
Hier in Belgie, de meeste bewegingen waren in zwitserland gemaakt en zo verkocht aan horlogemaker die zelf de kast en dial maakten, met hun naam op de dial. Hier is het een gewoone versie zonder naam. Voor NL weet ik niet omdat jullie vlakbij D zitten, waar er ook veel horlogemaker waren. Maar van hun geschiedenis weet ik niets.
Zitten er in de hals onder de kroon ook gaatjes, waarin een ring zou hebben kunnen zitten?
Als die er niet inzitten zou het wel eens origineel kunnen zijn met de âhaahjesâ op de zijkant.