Remontoir zakhorloge

Ik heb een oud Remontoir zakhorloge, maar ik weet er niets vanaf. Zijn er kenners op dit forum die me meer over mijn horloge en de maker kunnen vertellen. Het heeft de volgende inscriptie onder het klepje aan de achterkant: “N246246, Remontoir, Ancre Ligne Droite, Balancier chronometre, Spiral Breguet, 15 Rubis”. Kleur is (zalm) goud, ik neem aan dat het tenminste verguld is.

Hoop van iemand te horen, vr gr Tinus

Het mooist zou zijn wanneer je wat close-up foto’s plaatst
van de voorkant, de binnenkant en het uurwerk Tinus.

Hoe je foto’s plaatst kun je hier vinden: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Succes!

Hopelijk lukt dit…




Misschien kun je ook nog een (macro) plaatje van het uurwerkje plaatsen
en dan is het (meestal) even geduld hebben tot er iemand met voldoende
kennis zal reageren :wink:

mvg

Op de foto is trouwens te zien dat het 14 karaats goud is, dus niet verguld zoals je suggereert(sommige delen als kroon en achterdeksel wel).
Wijzerplaat zie ik helaas wel scheuren in.

Horloge van redelijk nette kwaliteit, gebouwd omstreeks 1900-1910.
Horloge is gemaakt van 14 karaats goud, mogelijk rosegoud.
Dit is te zien aan het stempeltje met K14 in het achterdeksel.
De gravure is er flink afgesleten, dus het horloge is vroeger jarenlang gebruikt.
Het binnendeksel is zoals altijd gemaakt van messing.

De waarde van het horloge zal ongeveer gelijk zijn aan de waarde van het goud waarvan de kast gemaakt is, tenzij een liefhebber er meer voor wil geven.

De inscripties op het binnendeksel slaan op de specificaties van het uurwerk, mocht u interesse hebben kan ik het ‘vertalen’ naar begrijpbare taal. Afgaande op de inscripties zou het een kwalitatief goed uurwerk moeten zijn, maar dit kan ik wel bevestigen aan de hand van foto’s.

Dan doel je zeker onder andere op " Spiral Breguet "? Koen?.. een “overcoil” dus?..

Koen, dank voor de toelichting. Ik heb op internet idd ook wat voorbeelden gevonden van dergelijke horloges. Alhoewel ik eigenlijk nooit een precies identiek exemplaar tegenkom.
Weet jij trouwens waar ik aan moet denken betreft waarde? Ondergrens/bovengrens?

groet Tinus

bij dit soort horloges werden de uurwerken en kasten meestal in kleine aantallen gemaakt, dus een identieke vinden zal lastig worden.
Qua waarde gok ik de goudwaarde, eventueel iets meer als je een liefhebber vind die bereid is meer te betalen dan de goudwaarde. Alleen horloges van grote, bekende merken, bijzondere bouwers of horloges welke van zeer goede klwaiteit zijn en in goede staat verkeren zijn meer gemiddeld genomen meer waard dan de goudwaarde.