Remote control watch Quemex 'nerd'!

Beste forumers. Ik gebruik dit topic graag om mijn vreugde van zojuist te delen. Aangezien mijn gezin mij niet begrijpt en me voor ‘nerd’ uitmaakt.

Gisteren ben ik eindelijk ik in het bezit gekomen van een remote control watch in mint condition. Vroeger (in de jaren 80) wilde ik graag zo’n horloge omdat je daarmee in de wijk de tv’s van iedereen vanaf buiten door het raam kon bedienen. Toen is het er helaas nooit van gekomen maar nu ligt ie hier in de verpakking NOS voor me op tafel.

Horloge voorzichtig uitgepakt en meteen al een heerlijk nostalgisch back to the future gevoel. Natte haartjes in pyama bij de kachel in het kwadraat. Horloge geopend en voorzien van een batterij. Er gaat overigens een flinke jongen in.

Moment supreme. Horloge omdraaien en ja hoor hij werkt! Nu de volgende uitdaging. De tv ermee bedienen. Het blijkt heel eenvoudig want er zit een lijst met tv-merken in het horloge waar je gemakkelijk doorheen kunt. Een flink aantal merken als Telefunken, Goldstar en Sanyo werpen een zweem van herkenning op uit de 80’s. Waarbij ik van de enorme zwarte bakbeesten voor me zie met hun eigen zware eiken tv-meubels met deurtjes die open en dicht konden.
Enfin. Ik selecteer Sony omdat dit mijn huidige TV is.

In de gebruiksaanwijzing staat droog omschreven dat ik nu vol verwachting het rode remote control venster naar de betreffende tv mag richten en op de rode knop op het horloge mag drukken. Ik druk op de rode knop…

En jawel hoor!! Mijn tv gaat gewoon uit. Ik druk weer op de knop en mijn tv gaat weer aan en weer uit! Ik kan een klein enthousiast ‘haha’ en een vreugdedansje niet onderdrukken. Op dit punt kijkt mijn gezin me aan met de vraag of ik wel goed ben en of ik de tv alsjeblieft weer wil aan wil zetten ‘nerd’.

Tja. Nu batterijtje weer uit het horloge gehaald, een wristshot gemaakt en het horloge weer netjes in de doos gestopt. Misschien als de avondklok voorbij is ga ik toch eens in de buurt wat mensen zappen.
Groeten, Jaac

41 likes

Briljant, het kind in mij is stikjaloers! :grin:

2 likes

Haha, ik woon gelukkig 4 hoog.
Doe je best…:grin:

2 likes

:joy:
Hoe herkenbaar dit!

Veel plezier met deze leuke aanwinst. Deze kocht je vroeger bij de Tandy of een vergelijkbare winkel vol kwijlende gadgetnerds. Of lag deze bij de Kijkshop? Haha. Been there, done that. :sunglasses:

2 likes

Helemaal niet kinderachtig hoor :smile:
Het bandje staat nog niet eens op het allerlaatste gaatje

2 likes

Nostalgie inderdaad :grinning_face_with_smiling_eyes:
Vroeger had een vriendje een universele afstandsbediening. Wij de straat in en bij een huis met wat vitrage aan het ‘zappen’ maar er gebeurde maar niets. Tot we erachterkwamen dat we een aquarium in het vizier hadden :sweat_smile:

3 likes

Haha nice, dit deed ik vroeger altijd met m’n maatjes. Afstandbediening mee naar buiten en hopen dat er net iemand met hetzelfde merk tv thuis was.
Op een gegeven moment nam iedereen stiekem de afstandbediening mee en wisten we van heel de buurt wie welk merk tv had staan.
Mooi was die tijd :hugs:

2 likes

Haha heerlijke aanwinst!

1 like

Ha ha, kwajongen, leuk ding man :+1:

Hmm, binnenkort ook een nieuwe tv in huize Jaac :thinking:

1 like

Leuk om al deze reacties te lezen. Toch mooi hoe een horloge zoveel herinneringen op kan roepen.

Leuk ding!

Leuk! Diezelfde batterij zit ook in een Stop2go van Mondaine, komt dus meer voor. Zou hij 2 jaar op kunnen lopen.

Vanavond na de lockdown de wijk in? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Om hem te testen heb ik de batterij uit de keuken weegschaal gehaald. Ik had niet verwacht dat er zo’n knoepert in een horloge gaat.

1 like

Geweldig eh zulke horloges !
Ik zette destijds de tv van mijn schoonouders uit bij wijze van grap :joy:

1 like

Waarom dit? Geen behoefte om hem daadwerkelijk te dragen? :sweat_smile:

1 like

Hehe, jaaaa briljant ding :raised_hands:

1 like

Ja wil hem het liefst in de stickers houden. Maar als op de foto ziet het er nog best cool uit zo’n vintage klomp plastic.

1 like

De nerdy versie van belletje trekken… :nerd_face:

1 like

BEST. WATCH. EVER!!!

Hahaha, echt heel vet!

1 like

Net als vroeger met je mobi :rofl:ele DECT telefoon langs lopen tot je verbinding had… :joy:

3 likes