Remova 14K horloge 1963

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Dag Jan,

Welkom op het Horlogeforum. Het is gebruikelijk dat je jezelf even voorstelt als je hier nieuw bent. Wat betreft het horloge dat je hebt geërfd: foto’s zeggen meer dan duizend woorden geldt ook bij horloges. Succes en veel leesplezier op het forum. :wink: :slight_smile: P.S. 1212 kan staan voor ETA 1212, het uurwerk. 21 Rubis betekent 21 jewels, dus 21 steens. Incabloc betekent dat de jewel van de balans is geveerd, waardoor die schokbestendiger is. 14C/0,585 betekent 14 karaat massief goud.

Groeten,
Dennis

2 likes

Dit zijn de foto’s. Jan

1 like

ETA 1212, een vormwerk in een ronde kast van een heren horloge? Not!
Ja misschien tegenwoordig bij Aldi horloges.
Afgezien van het feit dat de OP schrijft 21 jewels en de 1212 er slechts 15 heeft.
1212 is hoogstwaarschijnlijk een referentie nummer.
Remova was een merk van de fa J.Heygele uit Maastricht

2 likes

Triggered! Was een grapje natuurlijk! :joy::joy::joy:

Euh… nee, dat is het niet.

2 likes

Ja, dat is het wel, wel zo netjes

Dan hebben wij een verschil van mening. Voorstellen is niet verplicht en ook niet gebruikelijk. Dat jij het verlangt en netjes vindt, is wat anders.

3 likes

Zo te zien een monobloc kast, dus reken op een gram of 6-8 maal 14k goudprijs, voor het horloge zou ik verder enkele tientjes waarde toevoegen.

2 likes

Verplicht niet, maar ik dacht dat we dat wel aan het invoeren waren, los van ons verschil van mening

Ik hou niet zo van gouden horloges.

2 likes

Wijzerplaat is redelijk netjes.

Euro of 350-400.

1 like

zo weinig maar?

Ja echt, als er een normaal achterdeksel op zit dan ga je al snel richting de 10-15 gram. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dit is gebaseerd op mijn eigen ervaring.

2 likes

Ik heb geen enkele weerstand om mezelf iets meer voor te stellen. Ik ben Jan Lagendijk uit Waalwijk. 63 jaar en wel bekend met verzamelen (muntautomaten en stereofoto’s) maar niet van horloges. Mijn nieuwsgierigheid naar wat ik nou eigenlijk voor horloge in huis heb “dreef” mij naar het horlogeforum. Bedankt voor de reacties tot nu toe!

5 likes

Zegt hij ,die zichzelf ook helemaal niet voorgesteld heeft.

Je eerste topic.

3 likes

Inderdaad… grappig. :thinking:

Is in een mooie vintage staat,ik zeg lekker dragen in ere.

Dit is de mijne,niet van goud maar wel een topuurwerkje :+1:t2:

1 like

:no_mouth: