Rene Marchal

Dag allemaal,

Aan het kijken naar een volgend klokje, het gaat om het merk Rene Marchal, echter kan ik hier online weinig over vinden. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk of meer informatie kunnen verschaffen?

Nog nooit van gehoord en er valt ook nauwelijks iets over te vinden. Ik zou zeggen spaar je geld lekker voor iets anders want dit is het niet waard.

Horloge.

Denk ik.

Heb je er een foto van?

2 likes

Welkom nog :grin: dit is zijn website : http://web.tiscali.it/renemarchal/Inglese/Home_en.html
Je kunt m zelf(s) mailen zie ik …

1 like

een horloge inderdaad.

Gaat om een oplage van 150 stuks, wel exclusief maar geen idee of het de moeite waard is.

foto’s toegevoegd als los bericht, had beter even kunnen reageren op je.

1 like

Ik vind het er nog niet echt top uitzien.

Die coin edge rand doet me denken aan een Oris. Ik denk dat je daarmee meer in huis haalt.

3 likes

Wat is de prijs van het horloge?

Heeft ook een boel weg van Hanhart. Ook niks mis mee.

1 like

Geen vaste prijs voor het horloge, veiling. Waarde wordt geschat door een “expert” op 600 tot 700 euro. Bod gedaan van 260 maar valt onder de reserve.

Geen vaste prijs voor het horloge, veiling. Waarde wordt geschat door een “expert” op 600 tot 700 euro. Bod gedaan van 260 maar valt onder de reserve.

:joy::joy::joy: tja daar weten ze het wel.Ik zou gewoon even goed rondkijken en voor dat geld iets anders kopen.

Tja, als je eenmaal verliefd wordt op een horloge. Niet heel spannend, kan een gelimiteerde oplagen zijn maar volgens mij zit er gewoon een valjoux 7734 in. Voor 260 euro is dat best krap…

Wat zou in jou ogen redelijk zijn dan?

Je hebt ook horloges met die uurwerk voor een paar duizend euro, maar een serieus merk op de plaat.
Onbekend merkje zoals deze in goede staat, is 700 euro een gangbare prijs. Maar ik zie dat je net nieuw bent, kan je toelichten hoe je dit horloge tegen kwam? Het is een bijzondere keuze, maar wel een goede voor 260 euro. Is hem niet geworden, dus misschien kan je iets anders moois vinden binnen je budget. Misschien kan je een beetje je wensen toelichten, dan kunnen we mee denken

Gevonden op een veilingsite, ik was niet perse naar iets op zoek. Deze sprak me aan en als een ware noob bracht ik meteen een bod uit, hij was limited edition dus ik ging er vanuit dat het wel goed zou zitten haha.

Nu heb ik het uurwerk opgezocht waarvan jij dacht dat het in dit horloge aanwezig is, interessante geschiedenisles meteen via https://wornandwound.com/chronography-13-the-important-history-of-the-valjoux-7730-a-classic-mid-century-movement/ .

Ik heb qua horloges geen specifieke smaak(of nog niet ontwikkeld) . ik weet dat ik veel horloges van Alpina zeer mooi vind. Horloges die wat aparts hebben vind ik vaak leuk, bijvoorbeeld dit horloge van een nederlandse horlogemaker http://www.klaauw.com/eng/cvdk-planetarium-ckpt3304. Daarnaast hou ik denk ik meer van wat oudere stijlen dan een nieuwe vol gouden bling bling horloge.

hmmm oke. Klaauw is overigens nogal prijzig :smiley: Als ik je nu een direct advies moet geven, ga voor een Seiko (zoals vele hier doen haha) of een leuk mechanische vintage horloge.

Als we nu uitgaan van dat horloge was je had gepost.

Het uurwerk bepaald grotendeels de lay-out van de wijzerplaat. De Valjoux 7734 in dat horloge is kenmerkend aan de twee horizontaal liggende subdials op de 3 en 9 + chronograaf functie (hoop dat je mij een beetje kan volgen). Dit is een Zwitsers uurwerk en daarom duur.
Voor 260 euro zal ik voor de Russische versie gaan, wat wel binnen je budget ligt. Dan krijg je een Poljot 3133 met precies dezelfde wijzerplaat lay-out. Hieronder een mogelijke suggesties wat je denk ik wel blij gaat maken :wink:

1 like

Als ik die website afga…

The Art of casting through time
Throughout complex and changing times in the world of watchmaking, the winning choice has always proved to be good quality and regard for tradition.These are two values which are unfortunatly often overlooked today. Therefore, those who still own to respect and follow these traditions, despite everything, ought to be applauded. René Mahchal is a trademark that has chosen to produce restricted production of limited pieces, without restrictions in quality. All of this has been possible thank to a high professional technical leverl of master watchmakers, who were assisted by expert collaborators: they have given substance to an idea generated by the desire of beautiful objects of the past. The design of René Marchal is in keeping with the traditional wirstwatches of the 50’s and 60’s using production technology maintaining the unchanged pleasure retrò style that characterizes the watch cases and faces. Particular attention is paid to the type of mechanism to adopt, the natural choice is obviously with ancient movements full of history only caliber machanisms are able to transmit. René Marchal works exclusively with autonatic and manual wound up, with constant commitment, thanks to its technology it’s able to include sophisticated complex in every model.
Only then a René Marchal watch came alive.

"The Art of lastin through Time"
This René Marchal slogan was created to promote his collection. His slogan includes a complete declaration of his intentions. Indeed René Marchal’s philosophy takes his cue time seen as a tradition, and he interprets it in the most classic forms, leaving enough space for the retrò style that is much sough after by its large collector-customers, lovers of techniques like the essence of perfection that only sophisticated watch makers René Marchal can express. His production only includes mechanical movements and nothing too modern or exaggerated. A combination of style and precision completing a enviable collection.
Let’s remind you that René Marchal is the only Swiss watchmakers to offer it’s buyers (in Italy), at the time of sale, an insurance policy inclusive “Assitalia” full coverage.

Met de quality control zit 't wel snor :see_no_evil:

1 like

Haha ja christiaan van der klauw lijkt mij verre toekomst muziek, was ook meer voor het idee. Ik volg je verhaal, zijn de uurwerken van poljot en valjoux dan de enige die de subdials op 3 en 9 hebben samen met de chronograaf functie? Die onderste van de twee vind ik zeker leuk. Dankjewel!