Renova

L.s. Bij een inbraak is mij een horloge ontvreemd. Het betreft een Renova, gouden horloge voorzien van automatisch uurwerk met datum weergave. Het horloge is gekocht in 1965 ter ere van de verloving van mijn ouders. Het is voorzien van de inscriptie “Ietje 26-12-1965”. Prijs destijds was fl.300,–
Een zoektocht op internet naar meer informatie over dit horloge merk heeft mij zogezegd niets opgeleverd. Ook verschillende taxateurs en restaurateurs van horloges hebben mij niet verder kunnen helpen.
Is er iemand die dit merk kent? Kan iemand mij vertellen waar ik meer informatie betreffende dit merk kan vinden en hoe ik wellicht een type zou kunnen achterhalen?

Het enige wat ik weet is dat deze horloges uit de FABRIQUE D’HORLOGERIE LIGA S.A. kwamen (net zoals de merken Liga, Revida en Renova).

Deze fabriek was gevestigd in Soleure (Solothurn, Soletta) tussen Bazel en Bern.

Veel meer, behalve het feit dat ze wel ook geassocieerd werden met ontwerpen van Rosskopf uurwerken is inderdaad zomaar niet te vinden.

Misschien kan je via een officiële instantie in Solothurn (stadsbestuur ?, archief ?) meer te weten komen over de geschiedenis van deze “LIGA” fabriek en je zo verder documenteren… ?

Het merk “renova” bestaat trouwens tegenwoordig wel terug, maar heeft uiteraard niks meer te maken met het origineel, enkel de “naam” uit het register werd “overgekocht”.

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Dank je wel, ik heb weer een aanknopingspunt, kan ik verder zoeken, Mocht ik iets vinden dan laat ik het hier weten.