Rep Seiko SUN019

Hallo, Ik ben in het bezit van een Seiko SUN019, sinds enkele dagen doet het horloge vreemd, wijzers staan stil en draaien niet meer ook de datum draait niet meer, het horloge is nu 3jaar oud, nu mijn vraag is het zinvol om het horloge te laten repareren, omdat er op het forum regelmatig horloges worden aan geboden voor een mooie prijs??

Bedoel je dat het horloge stil staat en niet meer loopt? Of dat de je de wijzers en datum niet meer met de kroon kunt verzetten?

In het eerste geval zou de condensator eventueel aan vervanging toe kunnen zijn, hoewel dat na 3 jaar wel erg vroeg is. Die gaan meestal een jaar of 6 mee. Vervanging kost zo’n €20 als je het zelf doet (op eBay een condensator setje kopen)

Ik kan de wijzers en datum niet meer verzetten met de kroon

Ben niet technisch maar klinkt als dat de kroon los is van de stem of afgebroken. Kun je de kroon wel rond draaien en voel je dan een geringe weerstand of is er totaal geen weerstand meer?

ik kan de kroon gewoon rond draaien en voel totaal geen weerstand.

Stomme vraag misschien, maar trek je de kroon wel uit naar de tijd en datum verzet positie?

moet dat dan? :confounded:

uiteraard trek ik de Kroon uit, toen het horloge nog goed was kon ik de kroon 2x uittrekken maar dat heeft nu geen reactie, en kan de kroon ook niet meer vastschroeven