Nog niet zolang geleden heb ik dit fraaie fijne via eBay bemachtigd. Het loopt heel accuraat. Echter op enig moment bleek via de kroon de juiste datum en tijdaandduiding kuren te vertonen, en uiteindelijk lukte het in het geheel niet meer.
Wie weet een goede en bescheiden reparateur om dit horloge onder handen te nemen.
Alvast bedankt voor goede tips.
Sambal bij?
Tekst door koekel trensleet gehaald?
Waarom moet het een bescheiden reparateur zijn, of bedoel je voor een bescheiden bedrag?
Ik zie niks. Mag er een plaatje bij svp?
Het is een erg fijn horloge.
Je hebt gelijk. En het gaat me om de goede prijs.
Het WAS een heel fijn horloge, nu is ie stuk.
Het is stuk, inderdaad. Dus een fijn horloge dat het nu niet doet maar dat ik graag weer goed werkend wil hebben.
Kijk eens in het ādonkerblauwe gedeelteā van dit forum (āErvaring met horlogemakersā). De meesten kunnen een 2824 repareren, lijkt me dat je er wel eentje kunt vragen om aan je ST2130 te werken.
Omdat een arrogante reparateur niet aan een seagull gaat sleutelen
Ja die tekst was onduidelijk.
Bedankt, inmiddels een paar adresjes gevonden waar ik vertrouwen in heb.
Graag gedaan. Succes ermee! Ik hoop dat het lukt tegen een prijs die het waard is.
Vooralsnog heb ik daar vertrouwen in. Ik laat weten hoe het afloopt.
Heeft ie een schroefkroon? Dus een kroon die je eerst moet losdraaien alvorens iets te kunnen doen?
Dag allemaal, inmiddels is het uurwerk naar volle tevredenheid gerepareerd door John Eeltink uit de Rijp (www.tentotwo.nl). Via deze site heb ik TenToTwo gevonden, al weet ik niet meer hoe.
Ik ben heel blij dat ik John ken. Als er nog eens iets is heb ik een vertrouwd adres, ook voor onderzoek of navraag. Bovendien is De Rijp een leuke plek om te bezoeken. De route naar de plaats toont prachtige vergezichten door het Noord-Hollandse polderlandschap, Het centrum van De Rijp zelf is schilderachtig.
En naast een kundig horlogemaker is John ook een hele fijne man in de omgang.