Mijn vriendin heeft nu een aantal jaar een Cartier Must de Vermeil (ref.1861). Hier is ze super blij mee, maar sinds kort is dit horloge gestopt met lopen. Nu heb ik het horloge naar de juwelier gebracht om er een nieuwe batterij in te zetten, maar kreeg ik te horen dat het uurwerk defect is en dat er een nieuwe in moet. De kosten hiervoor zijn 850 euro. Ze heeft het horloge ooit gekocht voor 450 euro en vindt die 850 euro buiten proportie veel. Zijn er nog andere mogelijkheden om het horloge te laten maken? Op Chrono24 zie ik complete Cartier Must de Vermeil voor minder dan 850 euro te koop staan, dus als het horloge niet gerepareerd kan worden voor minder, kan ze beter een andere kopen? Ik ben benieuwd naar jullie mening en of jullie nog tips hebben.
Ja, als de reparatie meer kost dan de waarde van het horloge kan je natuurlijk beter een andere kopen. Tenzij je een bijzondere (emotionele) waarde hecht aan dit horloge.
Maar ik zou toch nog eens navraag doen bij een andere horlogemaker, misschien vallen de kosten van een reparatie toch wel mee. Juweliers besteden reparaties vaak uit aan echte horlogemakers en willen zelf ook nog verdienen op het uitbesteedde werk.
Stuur ff een berichtje naar Tempus of naar Horloge24, die zijn allebei Cartier-gecertificeerd en hier actief op HF.
Maar als inderdaad het hele uurwerk vervangen moet worden sta ik niet te kijken van de prijs. Een gebruikte Must kost helaas ook al lang geen 450 euro meer.
Zoals Wouter zegt ga ermee naar een gecertificeerde horlogemaker bijvoorbeeld @Horloge24 , daar krijg je de correcte prijs en gaat de prijs niet nog 2x over de kop door de juwelier.
Zou best kunnen dat het uurwerk defect is maar het gebeurt ook regelmatig dat de juwelier de kennis niet heeft om de batterij correct te plaatsen.
Een revisie van een kwarts Cartier is bijna altijd standaard een nieuw uurwerk en dat kost hooguit € 395,- voor een standaard uitvoering of er moet veel meer aan de hand zijn zoals kroon, wijzers en wijzerplaat. Denk dat de juwelier het personeel op gebak wilde trakteren en zichzelf een glaasje bubbels
tja, als je voor 400 euro een nieuw uurwerk hebt, dan is dat vrij kostbaar in vergelijking met de waarde van het horloge. Maar dan weet je wel zeker dat je er weer jaren plezier van hebt.