Reparatie band + onderhoudsbeurt omega - seamaster

ik ben in bezit van een omega - seamaster uit 2007. Helaas geen co-axial, natuurlijk wel een automaat (soort van james bond versie wel chronometer)

Vorig week tijdens vakantie slachtoffer geworden van poging tot diefstel waardoor de sluiting verbogen kapot is.

De sluiting wil ik laten repareren. Daarnaast heeft het horloge nog nooit een servicebeurt gehad.

Ik kom net bij de juwelier (omega dealer) vandaan en deze adviseerde om de horloge te laten repareren plus de onderhoudsbeurt te laten uitvoeren in eigen beheer bij een horlogemaker. De kosten zouden ongeveer EUR 150 to 200 zijn en dit zou goedkoper zijn dan het horloge naar Omega Zwitserland te sturen.

Ik hoor graag hoe jullie hier tegen aankijken. Hoeveel kosten een servicebeurt bij omega in Zwitserland en waar laten jullie het onderhoud plegen en hoe vaak? Hoe lang duurt het als het het horloge naar omega Zwitserland gaat? Krijg ik meer of betere garanties als ik het horloge naar omega laat sturen, krijg ik er dan een plastic kaartje bij? Welke garanties kan ik verwachten van de juwlier/horlogemaker / waterdicht? Hoe gaan jullie met onderhoud om?

Graag jullie advies.

“Vorig week tijdens vakantie slachtoffer geworden van poging tot diefstel waardoor de sluiting verbogen kapot is.”

Beetje off-topic, maar kun je me hier meer over vertellen?
Waar en hoe? Ik ga binnenkort zelf op vakantie en vroeg het me af…

Wesselink en Vreeker in Alkmaar zijn heel goed als het om Omega’s gaat. Je ziet hier op het forum alleen maar (tu)(tu) over de vakmanschap van W&V.

Een tweede topper op Omega-gebied is Ferry Schweitzer in Heerlen. Ook alleen maar (tu)(tu).

Ik moet wel zeggen dat ik het heel bijzonder vind dat een Omega-dealer een onafhankelijke horlogemaker aanbeveelt en niet naar Omega zelf verwijst.

Menno

Joh bijna berooft joh?? WTF??

En wees blij dat het geen co-axiaal is, zo veel beter is dat echt niet, sterker nog ik was zo wantrouwend tegenover co-axial dat ik de mijne heel snel weer heb weg gedaan, trouwens ook om dat ik geen klik kreeg met het horloge, ookal vond ik hem wel erg mooi!

Prijslijst staat op de omega website. Standaard service beurt kost 315 euro.

Dat kan zeker goedkoper. N. Rijsman uit Culemborg bijvoorbeeld.