Reparatie: Bulova Super Seville clasp los

Beste HF lotgenoten :grin:

Wellicht een Bulova Super Seville kenner die weet wat ik mis en moet kopen om mijn Super Seville te maken? Of een adres of lid die dit wellicht kan maken? Alvast bedankt voor het meedenken :grin:

Foto 1 hieronder: Hier zie je de kant waar de kleine schroef zit aan de clasp. Deze is net lang genoeg om de clasp aan de schakel te houden.

Foto 2 hieronder: Je kijkt nu tegen de zelfde kant als foto 1 aan. Je kunt zien de andere kant helemaal los zit.

Foto 3 hieronder: je ziet nu de andere kant van de schakel.

Foto 4 hieronder: Ik hoopte het met deze pinnen op te lossen. Helaas bleek dit niet de oplossing. De clasp opening waar de pin door zou moeten is veel te klein.

Iemand die me in de goede richting kan helpen? :grin:

Je hebt ook buisjes waar je aan beide kant een schroef in kunt draaien, mogelijk kan dat hier de oplossing zijn, eventueel de diameter van de schroefkop wat bijwerken zodat die mooi in het gaatje in de schakel valt?
Wat is de diameter van het gat in het middenstuk en die in de buitenkant van de schakel waar de schroefkop in moet passen?

Wellicht dat ik aan z’n setje wat heb?

Is de diameter van het gat in net middendeel groter dan die van de zijdelen?

Het gat van het deel van de clasp waar een pin doorheen zou moeten is erg klein. Kleinere diameter dan het gat op de schakel waar nu niks zit.

Oke, dan passen de buisjes met een inkeping waar een staafje ingaat niet. Wordt dus een buisje denk ik met een schroefje aan beide kanten. Lastig dus,

1 like

Misschien dat dit kan werken?
Deze buisjes zijn er in verschillende dikten en lengten.
Als je de juiste hebt tik je het “paddestoeltje” in het buisje en vast zit.

1 like

Ik zal eens kijken of ik zn setje kan kopen :grin: