Helaas is mijn horloge hard gevallen. In eerste instantie leek er niks aan de hand. Geen
schade op de kast te zien. Maar nu ik beter kijk lijkt de uurwijzer verschoven…
Nu vind ik het niet meer duidelijk af te lezen hoe laat het is en zou ik graag dit repareren. Heeft iemand ervaring bij wie ik dit kan laten doen of dat het mogelijk is om dit zelf te doen? Vooral ook in verband met de waterdichtheid van de duiker…
1. Basic 2 or 3-hand models without date or special functions: Pull out the crown till it clicks once. Leave it like this for 30 seconds, then push back the crown. Reset time normally.
Citizen Eco Drive reset second-hand watch in 2 or 3 hands models with day/date function (no perpetual calendar or special features): Pull out the crown until it clicks twice. Leave it for 30 seconds. Push back and set the time-date-day normally.
Heeft je duiker een ‘monocoque’ kast?
Wanneer dat zo is dan zal het glaasje verwijderd moeten worden vooraleer je de wijzers kan ‘re-alignen’
Dat verwijderen en weer terug monteren is niet echt een favoriet werkje voor menig horlogemaker is m’n ervaring.
Hij ligt nu bij Citizen reparateur. Voor het herstellen vragen zij 99€. In eerste instantie dachten zij aan een gebroken veer, maar het uurwerk moet het nodige aan gedaan worden volgens hen… Is dit reëel voor dit horloge? Voor het dubbele heb ik een nieuwe…
De lage nieuwprijs heeft geen invloed op de reparatieprijs. Ik vind €99 helemaal niet gek, zeker niet als hij weer gegarandeerd waterdicht wordt opgeleverd. Of jij het dat waard vindt gezien de nieuwprijs is aan jou.
Ben wel benieuwd of de reparateur wat specifieker kan zijn als hij aangeeft
In een eco-drive uurwerk? Daar zit geen veer in.
Dan vraag ik me ook af wat het werk aan het uurwerk dan moet zijn…
Het uurwerk is een quartz uurwerk, dat blijkbaar wel loopt, maar waarvan de wijzers niet meer goed staan.
Weet je zeker dat het een reguliere Citizen reparateur is?