Reparatie/CLA Breitling Datora

Beste horlogeliefhebbers!
Zo’n 25 jaar geleden heb ik bij een “mannetje” waar ik wel eens kwam, deze Breitling Datora gekocht. Tussen mij en mijn Breitling is het echter nooit tot echte liefde gekomen en het horloge heeft al die tijd in de la gelegen…tot ik hem onlangs weer “vond”. Met de tijd heb ik het horloge wél weten te waarderen en ik heb er een nieuw glas op laten zetten en een metalen bandje gekocht. Nu vind ik het juist wél een heel aansprekend horloge, dat ik met plezier draag. De eerste tijd liep hij goed, maar toen kwamen de problemen. Hij begon slechter te lopen en is nu gestopt. Ook zijn er een wijzertje en een tijdsindicatie losgeraakt. De juwelier uit mijn dorp gaf een prijsindicatie voor een CLA die wat boven mijn budget is. Toch zou ik graag willen kijken of ik het horloge weer functioneel kan krijgen. Ik hoop eigenlijk dat er een forumlid is die dat voor mij zou kunnen uitvoeren tegen een prijs die binnen mijn budget past.

1 like
2 likes

Beste Ruud, wat een goed initiatief! Ik zal eens kijken wie ik kan benaderen. Ondertussen sta ik altijd open voor suggesties! Dus…mocht iemand belangstelling en tijd hebben…ik ben vanaf 1 juli terug in NL

Het initiatief is van hf gebruiker @Chlorophyl.

Er staan beroeps en hobby horlogemakers op. Helaas kost horlogemaken tijd en is het nooit goedkoop. Het is in elk geval 100% fijner (en goedkoper) dan via een juwelier gaan

1 like

Een wat?

Converteerbare Leningsovereenkomst. De prijsindicatie van de juwelier was wel ver boven budget.

CLA = Clean Lubricate Adjust, een term uit de analoge/vintage fotografie. Ik dacht dat die ook gangbaar was in de horlogewereld, maar dan introduceer ik hem bij deze: veel plezier ermee!

Valjoux 7734? Dat moet voor de meeste horlogemakers geen probleem zijn.

1 like

Voor horloges wordt COA wel gebruikt: clean oil and adjust. Overigens geen gangbare term in Nederland. Daar worden bij voorkeur Nederlandse termen gehanteerd. :smile:

In het Nederlands is dat SSS: schrobben, smeren en stellen


Dit is de achterkant