In principe voor elk horloge wat gemagnetiseerd is geraakt. Ook bij duurdere mechanische horloges kan (met name) de balans/veer gemagnetiseerd raken door een magnetisch veld. De veer kan dan verkleven wat er meestal in resulteert dat het uurwerk significant sneller gaat lopen.
Ik vraag me vooral af of zoān (goedkoop) apparaat niet meer schade kan veroorzaken.
Ah op die manier. Volgens mij kan er niet veel mis gaan en gebruiken horlogemakers een vergelijkbaar apparaat. Is dat waar @PeterLC?
Dit in combinatie met Omega servicecenter Brussel laat me huilen.
Een DeVille ultrathin van me is ooit iets van 4 x net zo defect teruggekomen daar vandaan als dat hij erheen ging. Ik was des duivels. Oh ja, het ding was effing NIEUW.
Steeds 8 weken wachten op een niet functionerend horlogeā¦
De dealer heeft toen echt een woedeuitbarsting aan de telefoon gehad. Onacceptabel was het. Biel (en dus NIET Brussel) heeft het vervolgens opgelost, binnen 14 dagen. Mijn vertrouwen was tot onder het nulpunt gedaald.
Heb dezelfde, maar dan het Zwitserse origineel; van Etic. Verschil is zoiets als 17 voor de replica (die we hier zien) en 70 voor de echte.
Is nog steeds een beetje trial and error; na elke poging gaat het uurwerk weer even op de Weishi, tot ik echt een mooi resultaat zie. Ik demagnetiseer wel bijna altijd zonder uurwerkbehuizing.
Ik las ergens een Topic over een handige sigarenboer?
Serieus, daar zeg je me wat, ik sta deze week op een kruispunt van een Speedmaster of een Seamaster kopen en met dit verhaalā¦ik heb echt mijn twijfels of ik dat wel wil gaan doen
Ach, dan mag je niets nieuw kopen, want als je op internet kijkt zijn er overal wel gruwelverhalen te vinden. En toch rijden er zoveel Teslaās rond.
Kan je pech hebben? Jawel, maar dat kan met alles.
Vandaar ook de 2 jaar garantie op consumentengoederen. Voor als het eens mis gaat.
Probleem is als het mis gaat, de consument wil dat het onmiddellijk wordt opgelost of vervangen, maar zo gaat en lukt het in de praktijk niet.
En, iemand die een probleem heeft zal het sneller ergens neerpennen om van zijn frustratie af te geraken en om steun te zoeken dan iemand die tevreden is.