Ik zit met een defecte omega aqua terra caliber 8800 die ineens 10 sec/min te snel loopt. Omdat het horloge nog onder garantie is, zou dit zonder kosten door Omega hersteld moeten worden.
Ik heb contact opgenomen met een Omega dealer. Zij geven aan dat het horloge door hen naar Omega in België verstuurd kan worden, maar dat ik moet rekenen op een hersteltijd van ca. 20 weken.
Ik heb eerder ook eens contact gehad met een Omega ‘authorised service center’ in Nederland, ook voor een reparatie, maar die gaf aan dat het horloge hiervoor via een AD naar Omega moet. Dat vond ik raar, omdat ik aanneem dat zo’n horlogemaker afspraken heeft met Omega hieromtrent (en ik verder aanneem dat het uitvoeren van reparatie’s, ook onder garantie, hieronder valt).
Ik heb het toen wel zo gedaan, maar met bedenkingen. Maar het mooiste zou natuurlijk zijn als een Nederlands service center dit kan oplossen, en hopelijk veel sneller dan over 20 weken.
De eigenlijke vraag die ik heb is of het nou inderdaad zo is dat dit echt naar Omega moet, of dat er op mag rekenen dat een service center dit geval aanneemt.
Als Omega gecertificeerd horlogemaker kan ik je vertellen dat het inderdaad zo moet helaas.
De service centers zijn gewoon onafhankelijke horlogemakers die gecertificeerd zijn en zo onderdelen kunnen bekomen van het merk, maar verder geen garanties kunnen uitvoeren want er is hieromtrent geen overeenkomst.
Zo werken wij ook met TAG Heuer samen en ook hier is het dezelfde procedure, voor garantie moet het horloge terug via de AD naar TAG Heuer.
En dan komt het inderdaad in Anderlecht terecht, waar het file is en herstellingen 6 tot 8 weken in beslag nemen. Eindhoven is meer een commercieel punt voor Nederland.
Het is jammer, maar vrees dat je in dit geval gewoon de procedure zal moeten volgen.
Hopelijk heb je nog een ander leuk horloge dat je in de tussentijd kan dragen.
Ik ga het horloge maar aanbieden bij een AD en vervolgens hopen dat het voor de kerst weer terug is. Is niet helemaal wat ik onder goede service versta.
Als niet horlogemaker is dat moeilijk te begrijpen.
Je hebt verzending, inname en administratieve verwerking, diagnose, herstelling, kwaliteitscontrole en test, dit neemt toch wel wat tijd in beslag, je wil immers niet een horloge terugsturen die uiteindelijk nog niet 100% ok is.
Maar er worden elk jaar heel veel Omega horloges verkocht en ooit komen die terug voor onderhoud. Heel veel komen dan via de AD terecht bij Omega. En ook de garantiegevallen komen daar nog bij. En het is niet zo dat er daar 100derden horlogemakers werken.
Zo erg gaat het echt niet zijn hoor, ik schat 6 tot 8 weken, maar dan moet de AD hem onmiddellijk opsturen en niet enkele weken wachten.
Dat lijkt me veruit de snelste en goedkoopste oplossing… …of laat het doen bij iemand met een afregelapparaat, dan zie je meteen het resultaat. Kast hoeft meestal niet open.
Het is inderdaad onwaarschijnlijk, maar de situatie die @Hardlex omschrijft past wel precies bij magnetisering. Ik zou zeggen, probeer het eens. Zo lang de kast niet open hoeft lijkt het me ook geen probleem mocht het alsnog een garantieclaim worden.
Herkenbaar. Mijn Omega De Ville Hour glass had vergelijkbare issues: liep niet meer binnen COSC specs. Is via dezelfde procedure in Brussel terecht gekomen. Zelfde termijn aangegeven, maar puntje bij paaltje: was binnen 3 weken weer hersteld retour onder garantie.
Ik heb hem zojuist naar S&C Utrecht gebracht. Ben zeer netjes geholpen!
Er zit blijkbaar iets los in de kast. Ze gaan het horloge nu opsturen. Laten we hopen dat het iets sneller gaat dan in eerste instantie aangegeven werd!
Slecht geregeld bij Omega vind ik. Dan hebben ze het bij andere merken wel beter voor elkaar. Ik bracht net voor de vakantie mijn Patek naar het service center hier voor een probleem. Die krijgen de reparatie wel gewoon vergoed.
Een probleem met reparaties is vooral dat er onderzoek gedaan moet worden vertelden ze mij. Het uurwerk moest 2 keer uit elkaar daarvoor, omdat na een standaard service het probleem niet verholpen was.
Bij een reguliere service is geen onderzoek nodig. Juist dat onderzoek kost veel tijd en wordt niet vergoed.