Reparatie in Zwitserland

Hoe verstuur ik dat horloge het beste, en is er geen geduvel met btw bij de retourzending?
Dank voor uw info

Ik heb eens gelezen dat het bedrijf, bij terugsturen na reperatie, duidelijk op de documenten moet aangeven dat het om een reperatie dan wel reperatie onder garantie gaat en weer retour gaat.

1 like

Yes. Bij Fedex kun je die optie aanvinken om gedonder te voorkomen.
Misschien even informeren bij de verscheper die je prefereert

1 like

Als je aan kunt tonen dat je bij de aanschaf van het horloge BTW is betaald kun je dat bij zowel het versturen naar CH aangeven en aangeven dat het een reparatie betreft, de reparateur dient dat ook aan te geven bij het terugsturen. Om gezeur te voorkomen kun je ook hem aanbieden bij of via een Nederlandse dealer van het merk, maar dan wil die daarvoor ook munten ontvangen.

Helpt de fabrikant je daar niet een beetje mee, met uitleg op hun website over de retourprocedure…?

De meeste merken werken met service in de EU. Zenith doet wel service in CH, en zij werken met een bedrijf die import/export regelt.

Nog niet :woozy_face:
ervaring iemand met in dit geval PostNL, DHL, Fedex, etc?

Zeker geen PostNL doen; ben al eens een GS kwijtgeraakt daardoor. Of beter, de eigenaar - ik had alleen de batterij vervangen. Na 3 maanden intensief over en weer gesteggel met PostNL kreeg ik (!) de aankoopwaarde van het horloge terug. Die ik dus weer naar de eigenaar mocht overmaken.

Met Fedex geen ervaring, DHL laat ook wel eens wat steken vallen maar de laatste jaren (alleen als ontvanger, mind you) geen problemen.

2 likes

Om welk merk horloge gaat het?

Tremail valt te bekijken, maar ik vrees dat ze geen interesse hebben in de particuliere markt.