Reparatie jubilee band Rolex Datejust

Wat een genot om mijn pa zijn Rolex weer op de originele band te zien dragen!!!

Band was volgens S&C niet meer te repareren. Na een jaar of 30 24 uur per dag was de rek er wel uit😉. Eén pin was gebroken, rek was enorm en alle middelste schakeltjes zagen er niet meer uit.

Via een tip hier op HF ben ik terecht gekomen bij Michael Young in Hong Kong.
Band zojuist weer retour ontvangen en ik moet zeggen dat hij er fantastisch uitziet.

Enige jammere dat Post.nl de reparatie heeft aangemeld bij de douane, waardoor er invoerrechten over de reparatiekosten betaald moesten worden. Dit schijnt niet te kloppen, maar douane wijst naar Post.nl en Post.nl wijst naar de douane… zal wel goedkomen uiteindelijk.

De plaatjes…

Voor:

Na:




18 likes

Topwerk zeg! Hoe lang duurt zo’n opknapbeurtje?

Top!
Van gehoord maar nooit gezien.
Wat meer info idd :slight_smile: kosten, tijd, verzenden, ect :slight_smile:

1 like

Geweldig !!! :+1:

Prachtig :thumbsup:
Veel over gehoord en soms ook wat van gezien.
Hij staat heel hoog aangeschreven op diverse forums… Is wel te zien waarom ook !

Pieter.

Duurde ruim vier weken. Opgestuurd voor ca. €25 (onverzekerd, voor verzekerd heb je een aankoopbon nodig😏) Reparatie inclusief retourzending (verzekerd tot €1000) €290. En dan nog €87,36 invoerkosten😤, die ik waarschijnlijk nog wel terugkrijg.

6 likes

Mooi gedaan, maar ik ben bang dat als je de tijdelijke uitvoer niet opgegeven hebt het waarschijnlijk lastig is om deze invoerkosten terug te krijgen.

“tijdelijke uitvoer passieve veredeling”

1 like

Mooi hoor! Maar … je hebt de endlinks niet mee gestuurd?

Daar heb je een punt. Ze adviseerden deze niet mee te sturen, ik denk ivm kans op verlies. Wellicht nog eens onder handen laten nemen.
Endlinks zijn verguld, geen idee eigenlijk of daar iets aan te doen is!

Veel goede dingen over hem gehoord. Ziet er werkelijk top uit.

Pracht resultaat! Maar met alle respect, de PostNL meld aan wat er op het douaneformulier staat & bij twijfel daarover dat, wat op de nota staat inclusief de transportkosten. Bij een garantiegeval zou je een case hebben, bij het laten opmaken van een oude band niet. Je hebt een dienst in het buitenland laten verrichten, waarvan het terugsturen onderdeel was. Daar betalen wij brave burgers gewoon BTW over en de inklaringskosten van de vervoerder. Inderdaad geen invoerrechten, maar die heb je ook m.i. niet betaald. Mocht je die wel betaald hebben, dan zal het slechts een heel klein deel van die kosten.
Daar kan je dan wel een case voor maken. Voor de rest zeker niet

Voor verzekerd een aankoopbon nodig? Wat is dat voor een onzin? En terug komt alles van MY toch via Fedex?

Heel erg mooi resultaat en vooral ook leuk dat dit een beetje door het forum mogelijk gemaakt is!

1 like

Ik denk dat het om het volgende gaat. Je kan iets wel verzekerd versturen, maar stel dat iets kwijt raakt, heb je een aankoopbon nodig om te claimen. Heeft niet zoveel zin dus.

Volgende keer als je douane wilt vermijden. Stuur hem naar Klokkeland https://www.klokkeland.no

Noorwegen dus ook btw plichtig maar wordt nagenoeg nooit tegengehouden. Itt Hong Kong.

2 likes

Prijs ongeveer zelfde?

Echt onzin. PostNL probeert dat uiteraard wel maar dat verliezen ze op alle punten (ask me how I now). En: denk ik band of 5 laten doen door MY en nog nooit invoerrechten betaald.

Of het onzin is of niet ga ik niet over. Dat was mijn vermoedelijke verklaring waarom TS aangeeft een aankoopbon nodig te hebben. Er is ook een verschil tussen invoerbelasting, BTW en inklaringskosten.

Ziet er weer top uit! Dat geld ga je hopelijk weer terugzien, aangezien het bullshit is…

Band ziet er weer fantastisch uit zeg! Mooi werk van Michael Young.