Reparatie mechanisch horloge

Hoi allemaal,

Ik ben net nieuw in dit forum, weet niet of ik mij eerst moet voorstellen?

In ieder geval heb ik een vraag. Ik zoek een goede zaak/persoon die verstand heeft van mechanische horloges en deze kan servicen en/of repareren en wel in het noorden van het land. Groningen is prima maar als er een betere zit in Zwolle behoort dat ook tot de mogelijkheden.

Wat is het geval?
Ik heb een Epos 3379 Retrograde Minutes die stil is blijven staan en ik met geen mogelijkheid meer aan de loop krijg. Ik ga er ook niet aan draaien want ik wil niets vernielen. (Het was een cadeau van mijn overleden vrouw en het voelt alsof de Epos stil is blijven staan nadat haar hart er ook mee is opgehouden).

Jullie zijn allemaal liefhebbers en hebben vast wel ervaring met iemand die hart heeft voor mechanische horloges en met de nodige liefde weer aan het werk krijgt.

Wie kan mij advies geven?

7 likes

Hier een lijst met horlogemakers die bekend zijn op hf.

Heb goede verhalen gehoord over Baerends & Kolkena Horlogemaker en Goudsmid

2 likes

Moet niet, wel leuk :wink:

2 likes

Die inderdaad. Kundig horlogemaker in het centrum van Groningen.

Welkom. Zoals je ziet wordt er al vlot advies gegeven.

Hopelijk is de Epos snel weer in orde. We zien de foto’s graag tegemoet.

Allwatch in Nieuw-Amsterdam. Albert is een echt toegewijde horlogemaker en een bijzonder aardig mens.

1 like

Welkom op het forum! :slightly_smiling_face: Mooi merk, Epos, en een bijzonder cadeau…

Beetje ver van Groningen wellicht, Amsterdam?

1 like

@Bernard :rofl:

2 likes

York ligt ook best wel ver van New York. :grin:

Er is ook een Wageningen in Suriname. :man_shrugging:

3 likes

Lol, ik las wat vlot en had “Nieuw” even gemist :sweat_smile:

3 likes

Ik moet nog even uitvogelen hoe eea werkt, mijn excuses als er iets fout gaat.

Die lijst is erg handig maar ik kan er niet echt mee overweg. Ik probeer het te downloaden maar dat gaat op de eea manier niet.

En in deze lijst, staan daar ook reviews in?

Bearends en kolkina, elke keer als ik in groningen ben bezoek ik ze, super aardige mensen, kundig

Foto inmiddels aangepast, dat is redelijk mooi gelukt. Toch wil ik ook zo’n foto van de achterkant want die is op z’n minst net zo mooi.

Mbt voorstellen; is daar een aparte topic voor want die kan ik niet vinden?

1 like

Nee hoor, bij algemene horlogepraat gewoon een topic aanmaken.
Ook in dat topic kan je je foto’s plaatsen. :+1:

Welkom!

Gewoon zelf een nieuw voorsteltopic aanmaken. Net zoals je met dit topic hebt gedaan. Uiteraard mag je je ook gewoon in dit topic voorstellen. Dan verander ik of een andere TL-3er gewoon de titel in 'Voorstellen en reparatie mechanisch horloge '. Kijk maar even.

Inmiddels allang uitgevoerd TagEd dus je loopt een beetje achter. Desalniettemin bedankt

Sterkte met doorgaan na het overlijden van je vrouw. Dat moet een enorm verlies voor je zijn. Ik wil daar niet aan voorbijgaan.

Andere leden hebben je al aardig op weg geholpen. Naast de kaart kun je in het topic reviews wel ervaringen lezen en baseer daarop je keuze.

Voorstellen moet niet, maar is op het forum wel leuk om wat meer te weten van elkaar. Een foto van het horloge wordt zeer zeker op prijs gesteld.

Een hartelijk welkom en hopelijk kan het cadeau van je vrouw weer vlot aan je pols. Zo hou je haar dichtbij je.

Serge

5 likes

Nou ik ben blij dat ik enige tijd alles al gedaan heb