De Reduced is in ieder geval geen goedkoop uurwerk.
De mijne wordt nu gedaan bij Omega zelf, 800 eurotjes.
DIBS op de gele Schumacher!
Ik hou het in gedachte!
Maar eerst ga ik er zelf weer krassen op maken.
Groot gelijk, eerst genieten!
Het vervelende is dat het uurwerk van de reduced uit een basiscaliber (ETA 2890-A2) met daarbovenop een separate chrono module (Dubois-Dépraz 2020) bestaat. Niet alle horlogemakers kunnen/willen hieraan werken, bovendien is ondhoud dubbel zoveel werk. Als je mazzel hebt is de chrono oke (of wellicht is het functioneren van de chono niet zo belangrijk). In dat geval kun je alleen het basiscaliber laten maken/servicen. Omega zal dat niet doen (die servicen of vervangen altijd ook de module) maar een onafhankelijke horlogemaker kan je daar wellicht mee helpen, scheelt in de kosten.
https://www.puttmann.nl/reparaties/
Diemen. Prima adres, dichtbij, maar geen idee qua prijs voor een speedmaster.
Vader en zoon Meester-horlogemaker.
https://www.starofservice.nl/dir/noord-holland/amsterdam/amsterdam/horloge-reparatie#_
Weet niet of deze lijst nog klopt, maar dit zijn 74 horlogemakers in Amsterdam.
C[quote=“Tsnre89, post:1, topic:214410”]
is er tijdens een vrij hevige wolkbreuk
[/quote]
heeft hij waterschade opgelopen? Want dan praten we over heel andere kosten, nog los van het feit dat je dan wel snel iets moet doen om vocht uit het horloge te krijgen.
Weet niet of halfwerk hier zo verstandig is. Ik lees dat hij ermee gestopt is tijdens een flinke plensbui. Als er water in gekomen is ga je het niet redden met alleen het 1120 gedeelte te servicen.
Niet echt dus
Ik denk dat je gelijk hebt, het is waarschijnlijker dat de module ook schade heeft opgelopen. TS vroeg om een goedkope oplossing, dat is dit wel.
Goedkoop is bij dit uurwerk duurkoop! Zijn zoals al eerder omschreven 2 modules en in de chrono zijn een aantal modificaties aan te raden. € 750,- is de richtprijs inclusief de standaard onderdelen, nieuwe drukkers, kroon, kunststof glas en pakking voor de bodem.
Okay bedankt! Wordt een prijzige aangelegenheid voor haar dan. Ik ga even wat reparateurs berichten verder.
Die piggyback chronograaf modules zijn leuk tot dat ze een keer voor onderhoud moeten. Ik zou er persoonlijk ook voor kiezen om naar een gerenommeerde horlogemaker te gaan. Juist voor zo een betrekkelijk lastige klus. Ook bij waterschade.
Geen speld tussen te krijgen
“Piggy back” omg.
Het is het enige wat me ervan weerhoudt om zelf een reduced te kopen. Ik vind een pro te groot, ik heb nu een Speedmaster date
Ik heb die van mijn vrouw destijds bij Jan Ubels laten repareren. Naar volle tevredenheid voor een 450 euro. Was zelfs een triple date.
Kosten zullen bij een full service niet veel verschillen.
Overigens zijn die modules ooit bedoelt om juist minder kosten te hebben bij een tussentijdse service. De gedachte was dat het werkpaard 2892/1120 in de meeste gevallen het enige (of het meest) gebruikt wordt en een service aan zo’n module niet iedere keer nodig is (uiteraard afhankelijk van frequentie). Wijzers, wijzerplaat ed kunnen dan gewoon blijven zitten. Met het losmaken van 3 schroefjes maak je het werkpaard los van de module en is het een service beurt van een eenvoudige 2892/1120. Iets dat door iedere horlogemaker gedaan kan worden. Heel vaak wordt de term piggyback gebruikt, klinkt een beetje negatief, alsof er maar iets bij gehangen is. Dit doet hem onrecht aan. Het is een klokje met een echt, super betrouwbaar werkpaard als hoofdmotor en goed doordachte chronograaf.
My 2 cents.
Men
Dit is gewoon de waarheid. ETA uurwerken worden vaak als minderwaardig gezien maar zijn meestal zeer betrouwbaar en onderdelen zijn niet absurd kostbaar. Enigste uitzondering is de ETA 2000 en ditzelfde uurwerk met een chronograaf is de 2094, deze moet je niet in je horloges willen hebben!