Waar moet ik zijn voor een service voor m’n Omega SM reduced?

Nee helaas, ik kan servicen maar helaas geen chrono’s en ik neem ook geen werk aan.

1 like

Wesselink en vreeker

3 likes

Jeroen (@jero1) is ook een geautoriseerde Omega reparateur

1 like

Top, heb hier gelijk naar wat info gevraagd

1 like

Jan Stins in Middelburg heeft een Speedy van een kameraad van me gedaan.
Afspraak maken. Ik dacht €250,= en dan is alles nog origineel aan je Omega.

De beste man heeft les gegeven in Schoonhoven, aan hem kan je je omega toevertrouwen. Hij heeft het wel megadruk en is beperkt open… donderdag en vrijdagmiddag.

Succes! Maak er een weekendje Zeeland van…

4 likes

Dat vind ik wel weinig, ben benieuwd wat er dan precies gedaan wordt. De opgebouwde module drijft alle wijzers aan, Omega vervangt zelfs het originele uurwerk met een refurbished exemplaar ipv onderhoud zoals ze dat bij een normale Speedmaster doen.

Hier een paar expert adviezen:

1 like

Toch even @Floris155 taggen…misschien dat hij tijd heeft…:wink:

1 like

Stuur maar een pb als je wilt, ligt aan de staat van het uurwerk en wat er aan gedaan moet worden of ik het zelf wil doen of anders eventueel doorsturen naar Omega voor full service

3 likes

Voor zover ik heb begrepen, gaat het uurwerk uit elkaar, gereinigd, juiste olie en weer opgebouwd.
Kast en band netjes gepoetst en niet gepolijst. Alles houdt hij origineel.

Maar maak je eigen keuze. Ik heb hem al meer werk zien leveren. Top! Vakman oude stijl…

Dan zal hooguit alleen het basis automaat gedeelte gedaan zijn zonder waterdichtheid, volledige service dat kan nooit uit voor dat bedrag

6 likes

Terwijl dat wel nodig is van alles wat ik lees op Omegaforums.

2 likes

Niet altijd noodzakelijk maar dat is van te voren niet te bepalen en kun je pas zien als je basis uurwerk helemaal in orde is, als de module ook aan service toe is dan slokt die teveel amplitude op.
De meeste die de module niet kunnen of niet aan onderdelen kunnen komen doen dan alleen het basis uurwerk en als de module niet goed is zul je al snel klachten krijgen, soms doen ze zelfs de amplitude kunstmatig verhogen om het amplitude verlies te maskeren

Als je een beetje fatsoenlijke garantie op je reparaties wilt geven is het wel handig om de module ook te doen en ook alles te vernieuwen voor de waterdichtheid

3 likes

Hebben de chrono modules vaak ook defecten en/of verregaande slijtage?

Ik heb toevallig net een reduced voor mezelf gedaan. In 1e instantie alleen het automaat uurwerk geserviced. De module lijkt nog in orde te zijn gezien alles goed functioneert en de amplitude minimaal (+/- 20 graden) zakt met de chrono in werking. Maar ik wil het wel leren om de chrono module te servicen. Maar eens ergens wat technische info zien te regelen :grin:

Bedankt voor de vele reacties, ik ben sinds gisteren nieuw op dit forum, ik ben nu al heel erg tevreden over de informatie die ik krijg. Ik ga mijn horloge verzameling uitbreiden en kan niet wachten om er veel over te lezen en te weten te komen!

5 likes

Defecten kan maar echt slijtage vaak niet echt.
Maar teveel amplitude verlies met chrono aan is niet goed bij deze module is het juist andersom bij chrono uit is die ontkoppeld en heeft die meer weerstand dan dat de chrono meeloopt

2 likes

Daar is het forum voor :+1: mooi is dat he weer een verslaafde erbij :grinning_face_with_smiling_eyes:

Werd er bij omega niet ook alles vervangen wat je niet zou willen bij sentimentele waarden?
Heb het dan over wijzerplaat, wijzers, bezel en dergelijke.

Watch inside rijsen doet het met liefde

1 like

Ex-Breitling man, die heeft zich destijd suf moeten sleutelen aan die Dubois-Depraz modules… :sweat: …die zal het zeker kunnen.

3 likes

Nog steeds omega service punt dus ook met onderdelen zit die goed

1 like