Waar moet ik zijn voor een service voor m’n Omega SM reduced?

Goedemiddag!

Heeft iemand een idee waar ik mijn Omega speedmaster reduced heen brengen voor een service beurt ?

1 like

Omega zelf, weinig tot geen zelfstandigen die eraan willen beginnen.

1 like

Hoi!

Ik zou zeggen naar een Omega Service center maar het nadeel is wel dat je nu voor een chrono bijna 1000 euro kwijt bent. Vraag is of je dat wil… Dan zul je een amateur horlogemaker moeten vinden. @HorloG doet het professioneel geloof ik.

1 like

Dat vermoeden had ik al ja, je hebt dan ook niet echt garantie lijkt mij

Hoeveel is garantie je waard?

Thanks!

Gerantie op betrouwbaarheid, het horloge heeft emotionele waarde

Als je hem naar een Omega servicecenter brengt kun je er denk ik wel weer een jaar of 10 tegenaan. Het is een hoop geld maar het geeft je wel een goed gevoel.

1 like

Dan ga ik daar gewoon voor, had wel gelezen dat je hem dan 10 tot 14 weken kwijt bent,:dizzy_face:

1 like

Dat zou mij niet verbazen inderdaad.

Nee helaas, ik kan servicen maar helaas geen chrono’s en ik neem ook geen werk aan.

1 like

Wesselink en vreeker

3 likes

Jeroen (@jero1) is ook een geautoriseerde Omega reparateur

1 like

Top, heb hier gelijk naar wat info gevraagd

1 like

Jan Stins in Middelburg heeft een Speedy van een kameraad van me gedaan.
Afspraak maken. Ik dacht €250,= en dan is alles nog origineel aan je Omega.

De beste man heeft les gegeven in Schoonhoven, aan hem kan je je omega toevertrouwen. Hij heeft het wel megadruk en is beperkt open… donderdag en vrijdagmiddag.

Succes! Maak er een weekendje Zeeland van…

4 likes

Dat vind ik wel weinig, ben benieuwd wat er dan precies gedaan wordt. De opgebouwde module drijft alle wijzers aan, Omega vervangt zelfs het originele uurwerk met een refurbished exemplaar ipv onderhoud zoals ze dat bij een normale Speedmaster doen.

Hier een paar expert adviezen:

1 like

Toch even @Floris155 taggen…misschien dat hij tijd heeft…:wink:

1 like

Stuur maar een pb als je wilt, ligt aan de staat van het uurwerk en wat er aan gedaan moet worden of ik het zelf wil doen of anders eventueel doorsturen naar Omega voor full service

3 likes

Voor zover ik heb begrepen, gaat het uurwerk uit elkaar, gereinigd, juiste olie en weer opgebouwd.
Kast en band netjes gepoetst en niet gepolijst. Alles houdt hij origineel.

Maar maak je eigen keuze. Ik heb hem al meer werk zien leveren. Top! Vakman oude stijl…

Dan zal hooguit alleen het basis automaat gedeelte gedaan zijn zonder waterdichtheid, volledige service dat kan nooit uit voor dat bedrag

6 likes