Terwijl dat wel nodig is van alles wat ik lees op Omegaforums.
Niet altijd noodzakelijk maar dat is van te voren niet te bepalen en kun je pas zien als je basis uurwerk helemaal in orde is, als de module ook aan service toe is dan slokt die teveel amplitude op.
De meeste die de module niet kunnen of niet aan onderdelen kunnen komen doen dan alleen het basis uurwerk en als de module niet goed is zul je al snel klachten krijgen, soms doen ze zelfs de amplitude kunstmatig verhogen om het amplitude verlies te maskeren
Als je een beetje fatsoenlijke garantie op je reparaties wilt geven is het wel handig om de module ook te doen en ook alles te vernieuwen voor de waterdichtheid
Hebben de chrono modules vaak ook defecten en/of verregaande slijtage?
Ik heb toevallig net een reduced voor mezelf gedaan. In 1e instantie alleen het automaat uurwerk geserviced. De module lijkt nog in orde te zijn gezien alles goed functioneert en de amplitude minimaal (+/- 20 graden) zakt met de chrono in werking. Maar ik wil het wel leren om de chrono module te servicen. Maar eens ergens wat technische info zien te regelen
Bedankt voor de vele reacties, ik ben sinds gisteren nieuw op dit forum, ik ben nu al heel erg tevreden over de informatie die ik krijg. Ik ga mijn horloge verzameling uitbreiden en kan niet wachten om er veel over te lezen en te weten te komen!
Defecten kan maar echt slijtage vaak niet echt.
Maar teveel amplitude verlies met chrono aan is niet goed bij deze module is het juist andersom bij chrono uit is die ontkoppeld en heeft die meer weerstand dan dat de chrono meeloopt
Daar is het forum voor mooi is dat he weer een verslaafde erbij
Werd er bij omega niet ook alles vervangen wat je niet zou willen bij sentimentele waarden?
Heb het dan over wijzerplaat, wijzers, bezel en dergelijke.
Watch inside rijsen doet het met liefde
Ex-Breitling man, die heeft zich destijd suf moeten sleutelen aan die Dubois-Depraz modules… …die zal het zeker kunnen.
Nog steeds omega service punt dus ook met onderdelen zit die goed
In dat geval zeker gewoon naar Omega
Dan zal hij ook wel Omega prijzen rekenen?
Nee alleen nieuwe wijzers bij full service als die naar Omega gaat, bij service centrum niet noodzakelijk en kunnen originele wijzers behouden als ze nog in goede staat zijn
Je kan vragen aan Omega om deze zaken te behouden, indien mogelijk.
Soms is het technisch niet anders mogelijk dan bv. wijzers te vervangen. Bv als de verf los komt van de wijzers.
Een niet Omega gecertificeerd horlogemaker zou ik zeker niet aanraden, die hebben geen toegang tot benodigde onderdelen. Goedkoop wordt dan toch uiteindelijk duurkoop.
Omega vervangt altijd standaard alle wijzers bij full service en zit in de prijs inbegrepen, wijzerplaat vervangen ze niet of die moet in slechte staat zijn door vochtschade bijvoorbeeld maar dat kost extra
Ja dat wel maar dan heb je hem sneller dan als bij omega en heb je het net zo goed
Kom maar langs
Ben je dan ook Omega gecertificeerd?
Onderdelen voor Omega zijn niet zo te koop!
Om de module te servicen heb je eigenlijk een speciale werkhouder nodig die bepaalde veertjes in de juiste positie houd bij de montage. Zonder die werkhouder wordt het echt heel lastig,
Nee, deze werkhouder is voor de chronograaf module van een ETA 2894 nodig.
Die van de Omega Reduced heeft als uurwerk een 2892 met moduul van Duboiz- Depraz.
En er zijn zeker slijtage punten in het chrono moduul, een aantal assen draaien constant en als je die niet juist smeert dan zal het horloge niet goed lopen na verloop van tijd.