Beste mede-liefhebbers,
Ik zal me even voorstellen: ik ben Ivar en ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb in 1992 een Seiko 5 gekocht in Singapore (ja, hij is echt), maar nadat hij jaren in een la heeft gelegen, doet de automaat het niet meer goed. Tijdens het dragen loopt hij wel, maar als je hem neerlegt, dan staat hij binnen no time weer stil. Kent iemand van jullie een bedrijfje of een andere liefhebber dat dit horloge kan reviseren? Mijn plaatselijke juwelier vertelde dat een revisie al begint bij 150, dus ik weet niet wat reëel is.
Revisie is duurder dan het horloge. Dus tenzij je zegt dat je jouw oude 5je gereviseerd wilt hebben vanwege sentimentele redenen, is een nieuwe kopen, of eventueel een nieuw uurwerk erin plaatsen wellicht een optie.
Ik weet niet welk uurwerk erin zit, maar wellicht past er een standaard modern seiko uurwerk in.
Dat is een gedateerd uurwerk. Het is in elk geval niet 1:1 te vervangen met een nieuw exemplaar voor zover ik weet. Als je het origineel wil houden is service de beste optie. Je zou eens contact op kunnen nemen met HF-lid Aad57. Die werkt veel aan Seiko.