Reparatie Porsche Design P6612 ... waar?

Mijn P6612 mist een knopje en ik wil hem laten repareren. De horlogemaker waar ik wel eens kom, kan mij helaas niet helpen.

Weet iemand waar ik hem kan laten repareren, of een nieuw knopje kan bestellen?

Heb je die pusher nog?

1 like

Nee, die ben ik dus kwijt

Nevermind ik las niet goed…knopje bestellen wordt lastig want het is al een wat ouder model.

Is deze nog onder de Eterna vlag gemaakt?

1 like

Dat weet ik dus niet. Ik heb hem in 2010 gekocht. Kast is van titanium

Misschien weet @Hendrik een adresje

5 likes

Het is een Eterna fabrikaat in ieder geval

Die zou ik eens aanschrijven

1 like

Als dezelfde niet te krijgen is, dan mogen er wat mij betreft ook twee andere op. Ik kan alleen niet beoordelen welke er dan op zouden passen :man_shrugging:t2:

Firma Sonders uit Leusden heeft een hele grote doos met knopjes :innocent:
en bevestigen is aldaar ook in goede handen .

3 likes

Gaat niet alleen om de knopjes maar ook om de bevestiging/constructie.

1 like

Ron Sonders?
Die ken ik! Goede tip, die kan ik wel eens vragen. Dankje

Is het een aangepast Eterna model, of een speciaal voor P gemaakt model ?

Ik denk het laatste want ook IWC heeft een tijdje Porsche Designs gemaakt in de jaren negentig en dat waren op zichzelf staande modellen die niet op bestaande IWC modellen waren gebaseerd.

1 like

Ik zie dat de daadwerkelijke verbinding/as er nog zit dus het gaat dan alleen om het knopje…lijkt mij goed te fixen

1 like

Klopt, alles zit er nog behalve de pusher is eraf. Wat ik raar vind. Maar ja. Zonde om hem in de kast te laten liggen. Hij draagt erg fijn.

Ik ben inderdaad bang dat het dan een nieuw setje wordt .

Ik kan het op de foto niet zien maar zit er schroefdraad op het asje wat er nog zit?

1 like

Het lijkt mij eerder een soort click-systeem. Ik kan (met leesbril) geen schroefdraad zien.

Zo te zien aan de vorm, zit de schroefdraad nog aan de contactpin. Wel ontbreekt de veer die de drukker naar buiten gedrukt houdt.

Een jaar of 6 geleden dit model geserviced en moest toen via een Belgische firma de delen bestellen

1 like

Weet je nog waar je dat bestelde?