Reparatie Seiko 5M62-0A40

Ik heb dit horloge ter reparatie aangeboden, maar men zegt dat er geen onderdelen meer voor zijn. Dat kan ik iet geloven. Kan iemand mij helpen aan een adres waar de reparatie wel kan lukken?

Waar heb je het ter reparatie aangeboden?

Wat moet er aan het horloge gebeuren?
Ik heb net bij Seiko ingelogd en even gekeken maar tenzij de drukker op 2 uur weg is is alles nog beschikbaar of is er een alternatief beschikbaar voor.

Groeten Jeroen

1 like

Je kunt dit horloge het beste aanbieden ter reparatie bij een horlogemaker die het kan insturen naar Seiko of bij een Seiko dealer inleveren.
Seiko kan deze nog prima repareren zoals Jeroen al aangaf.

Ook een beetje afhankelijk waar je deze ter reparatie hebt aangeboden. Volgens mij kan je bij Seiko NL over het algemeen prima terecht.

Edit: Floris was me net voor…

Is dit ook een uurwerk dat te repareren is of is het een kwestie van uurwerk vervangen? Misschien dat daar over verwarring kan ontstaan.

Die Kinetic uurwerken zijn niet meer nieuw te krijgen, Seiko heeft voor dit uurwerk nog wel een alternatief nieuw uurwerk zie ik.
Maar hoe dan ook, doorsturen naar Seiko zal in dit geval altijd voordeliger uitvallen.

Ik heb het horloge aangeboden bij een dealer in Amstelveen. Deze zou hem opgestuurd hebben naar een reparatie centrum. Ik kreeg melding dat de kosten ca 165 euro zouden bedragen. Later hoorde ik dat hij niet meer te maken zou zijn. Eventueel heb ik interesse in een nieuw uurwerk. Hoe moet ik dat aanpakken?

Ik zou voor de zekerheid eerst even informeren of dat die wel naar Seiko Nederland is gestuurd of naar een ander reparatie centrum, en wat de reden precies is dat het niet meer te maken is.
Dat geeft wat meer duidelijkheid.

Wat mankeert er aan? Mijn ervaring bij kinetic is dat er vaak gewoon een defecte capacitor (oplaadbare batterij) in zit.

Als je het horloge even flink door elkaar schud, zit er dan nog wel even wat leven in de secondewijzer? Zo ja, grote kans dat de capacitor gewoon aan het einde van diens levensduur is… Mits die niet is gaan lekken, is dit een klusje wat je zelf eenvoudig kan doen.

1 like

Als ik vlug op ebay kijk zijn ze ook nog verkrijgbaar

Ik heb deze betreffende capacitor recent nog bij Rob van Monsterwatches.nl besteld voor 17,50 incluis verzending.

1 like

Als ik flink schud doet de secondewijzer het inderdaad. Hoe kan ik de capaciteit bestellen.(naam?). Bijgaand probleem, hoe krijg ik het horloge weer waterdicht?

Ik denk dat het bedrijf waar je het heen hebt gebracht ter reparatie zich wel erg mag gaan schamen. De prijzen die ze noemen wat het zou gaan kosten al eveneens. Om dan toch maar te melden dat het niet te repareren is…

Terwijl dit niet eens een reparatie is maar vervanging van de capacitor die op is…

Deze capacitor kosten los nog geen 5 euro trouwens

https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/panasonic-mt920-1-5v.html

je hebt dan wel het oude onderdeeltje nog nodig die op de capacitor zit, die heb je zo los met een mesje.

s-l400-(1)

Als je het zelf kan, dan ben je voor 5 euro al klaar en kan het horloge wel met gemak weer 30 jaar mee

Makkelijkste is denk ik om gewoon een compleet capacitor setje van Seiko te bestellen. Voor dit caliber is het officiële onderdeelnummer 30235MZ

17,50 euro incluis verzending vanuit Monsterwatches

Ja voor als je niet handig bent wel.

Moet je alleen wel weer op zoek naar iemand die het kan.

Kortste weg voor TS is gewoon bij Seiko langsbrengen met de melding dat capacitor vervangen moet worden…

:point_up:t2:

En dan krijgt het horloge gelijk nieuwe pakkingen.

1 like

Zeker waar, maar dan mist TS wel het avontuur…

Het avontuur is pas geslaagd als je het zelf gaat vervangen voor minder dan 5 euro :grinning_face_with_smiling_eyes:

Heb dit type denk ik zelf wel een stuk of 9 keer zelf zo gedaan zonder problemen.