Reparatie seiko horloge

Heren

gisteren ben ik bezig geweest met een seiko horloge.
toen ik de veerton geplaatst had bleek dat deze behoorlijk veel ruimte heeft en ik de veerton behoorlijk kon heen en weer bewegen. Is dat normaal bij seiko.
zo niet heeft iemand hier ervaring mee, moet ik busjes in de platine zeten om dit te corrigeren.

Groet
Arie

Hub Hannemann heeft wel eens zo’n reparatie uitgevoerd, maar ik denk niet dat veel mensen dat kunnen.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,302644,302644#msg-30264

het stuk van Hub Hannemann ziet er goed uit. Zit dus niet anders op dan het hele hologe uit elkaar te halen, vooral de datum dagaanduiding (allemaal plastic baart mij wat zorgen, Er zitten ongetwijfeld veertjes achter,

Ik ga het maar eens goed bestuderen.

Bedankt voor je antwoord.

Groet
Arie

avisse Schreef:

het stuk van Hub Hannemann ziet er goed uit. Zit
dus niet anders op dan het hele hologe uit elkaar
te halen, vooral de datum dagaanduiding (allemaal
plastic baart mij wat zorgen, Er zitten
ongetwijfeld veertjes achter,

Ik ga het maar eens goed bestuderen.

hier http://www.thewatchsite.com/index.php/topic,2218.0.html staan mijn scans van veel seiko technical guide. handig voor kaliberstudies :slight_smile:
voor oude seiko’s zie je dergelijke reparaties niet zo vaak, vaak wordt er een donor gevonden op ebay.

Foto? Welk type Seiko?
Liep het horloge voordat je het demonteerde?

grt
Peter

Peter

Ik zie je mail nu pas het is een sieko 7S26A

ik heb geen foto. Hij liep niet toen ik hem kocht.
ik heb nog e.e.a. geprobeerd merk nu dat als ik het tandwiel voor de automatische opwiding losmaak deze niet meer drukt op het tandwiel wat op de veerton zit geschroeft er wel kracht op de veer komt als ik hem met de schroevendraaier opwindt echter hij loopt maar kort Ik denk dat de veerton te veel tegen het andere rad drukt. Ik denk dat ik op zoek moet naar een donor.

Foto’s bijvoegen heb ik geen idee hoe ik dat moet doen.

Groet
Arie

Een nieuw uurwerk ?
Zijn al te koop vanaf een tientje of 4

Grt

Is dat zo, waar kan ik die kopen dan.

groet
Arie

pb

Arie,

stuur John een mailtje…hij kan t wel oplossen denk ik.

succes
Peter