Reparatie tudor sub

Na de aankoop van een Breitling steelfish is het horlogevirus toegeslagen. Ik ben nu aan het kijken naar een turdor sub en heb er een gevonden uit 1962. Er is echter een probleem met het “reversing wheel” waardoor hij niet automatisch opwind. Na handmatig opwinden loopt het horloge prima.
Het horloge is op deze reparatie na in goede staat en is schoongemaakt.
Nu heb ik totaal geen idee over wat voor bedragen ik moet rekenen voor reparaties aan horloges. Kan iemand met enig verstand van zaken hier iets zinnigs over zeggen?

Hoi Dennis,

in pricipe zullen de reversors vervangen moeten worden. Deze zijn misschien nog door Tudor leverbaar, maar anders kunnen ze waarschijnlijk ook uit een eta automaat gehaald kunnen worden(denk zelf caliber ETA 2452), daar Tudor standaard eta kalibers gebruikte, en deze zelf wat meer afwerkten. Tevens zal het uurwerk denk ik een totaalrevisie nodig hebben, want de meeste horlogemakers(in ieder geval ikzelf) zullen geen reparaties doen zonder revisie.

Als het uurwerk inderdaad gereviseerd is, dan is het een kwestie van de automaatbrug van het uurwerk schroeven, demonteren, onderdelen schoonmaken, reversors vervangen, monteren en de gehele brug weer op het uurwerk zetten.

Ik denk dat je toch wel 150-250 euro mag verwachtten aan kosten, inculsief totaalrevisie.

Had begrepen dat het een rolex uurwerk was wat er in een 1962 tudor zit. Maar 150-250 euro is wellicht interessant daar ik het horloge voor iets meer dan 200 euro kan overnemen… 500 euro lijkt me dan een goede prijs voor een sub

Volgens de eigenaar zit er een caliber 390 in.

Ik weet het niet , ik kan me bijna niet voorstellen dat je een tudor sub voor dat bedrag kunt kopen
Kijk eens op
http://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=tudor+submariner&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&goal_suggest=1

Dan klopt er iets niet met die 300€ tudor ( of ik heb veels teveel betaald)