Reparatie u boat horloge wijzers

Beste mensen ik heb hier een u-boat horloge waarvan de wijzers niet goed meer van zijn. krom/te veel speling op de as. urenwijzer is ook gebroken geweesd en is gelijmd. model B53-08 LIO46M
het wel gerepareerd maar is niet mooi.en loopt regelmatig aan.
voorheen was zwart timing breda de “reparatiedealer voor u boat horloges” maar schijnt failliet te zijn intussen. ook op mails wordt niet meer gereageerd.
ik heb wat winkels opgebeld die u boat verkopen maar niemand kan het leveren. ongekend voor dit merk dit terwijl het merk nog gewoon bestaat ook ! erg slecht.
ik heb zelf internet afgestruind maar helaas niets voor gevonden. het uurwerk is een miyota os30.
het stelt dus verder echt niets voor
mogelijk kan iemand van hier mij helpen !?

1 like

@marco2 even zonder gekheid, ik denk dat je serieus het beste contact op kunt nemen met Uboat zelf.
Wellicht kunnen zei deze wijzers naleveren en er vervolgens mee naar een horlogemaker gaan die ze er weer vakkundig inplaatst.

5 likes

Ik heb een U boat Classico 52 mm. Veel gezeur gehad met een los zittende wijzerplaat. Meerdere keren gerepareerd en een dik jaar geleden direct via de u boat site contact opgenomen Horloge via PostNL naar Italië gestuurd en als nieuw terug gekregen. Nette en snelle service geweest voor mij.

2 likes

intussen heb ik een mail gestuurd naar u-boat zelf, ik ben benieuwd naar hun reactie ! als hun een wijzerset kunnen leveren voor dit model ben ik al geholpen en kan dit zelf monteren. even hun reactie afwachten.

1 like

das mooi ! priijzig als ik het vragen mag ?

Eventueel zijn onderdelen hier mogelijk verkrijgbaar, maar ik zou het via een dealer doen.
Succes!

info@u-boatwatch.com

TALO FONTANA
Head Office
Via per San Gennaro, 13
Gragnano, Capannori - 55012 Lucca - Italy
Tel: +39 0583 469288
Fax: +39 0583 462249|

1 like

Wel prijzig maar heb alles in 1x gedaan: nieuwe leren band met vlindersluiting, nieuwe wijzerplaat en wijzers, nieuw glas (had een flinke kras) en volledig onderhoud en incl. Verzending in travelcase. €450 ongeveer. Als je aan onderdelen kan komen en een goed adres zou ik daarvoor gaan. Maar netjes een offerte voordat ze iets hadden gedaan. Ik heb gewoon tegen alles “ja” gezegd en wilde een nieuwe band.

1 like

Het is wel geld, maar toch nog redelijk voor het geheel. een nieuwe originele band met vlindersluiting wordt al rond de 250 gevraagd. nu ben ik zelf ook horlogemaker, heb diverse wijzersets maar die passen zoals je net zal zien niet op dit uurwerk. (miyota OS30) en die wel passen hebben een net ander model. ik wil het origineel houden.

dank je ! ik heb de vraagstelling naar service@u-boatwatch.com gestuurd. en heb zelfs al reactie gehad, ze wilden nog een foto van het horloge.

Super dat ze zo snel reageren. Ze hebben toen inderdaad bij mij ook om foto’s gevraagd. Ik gok dat ze willen checken of het wel een echte is. Benieuwd of je er uit komt met ze, Succes!!

1 like

intussen een week verder en nog steeds geen reactie van vriendelijke sara van u-boat service…
zo snel als ze de fotos gelijk wilde hebben zo traag is ze nu…dat maakt het merk wat mij betreft wat minder geloofwaardig. je zou kunnen denken dat dit een nepper/replica betreft maar dat is 100% niet het geval bij deze. van andere nieuwere modellen zijn er wel 9 van de 10 nep, dus dat ze fotos willen prima.
maar reageer vervolgens dan ook terug !
het zou natuurlijk ook kunnen dat ze nog druk aan het zoeken zijn in alle krochten van het bedrijf om deze wijzerset nog te vinden…het is immers een limited edition. :smile: ik wacht af.

Hmm dat duurt wel lang. Bij mij duurde het ook af en toe een paar dagen voor ik een reactie kreeg. Grappig dat Sara nog steeds werkzaam is. Anderhalf jaar geleden beantwoordde ze ook mijn mails. Mijn u boat was een “standaard” model. Dus bij mij waren in ieder geval de onderdelen niet het probleem. Hopelijk reageert ze snel. Niet echt super service zo…

1 like

ik wacht het nog een weekje af, dan zal ik Sara is wakker maken met een reminder…
of zou ze hier ook meekijken ?
limited edition is bij u-boat wel een heel ruim begrip en geloof er ook weinig van. er zijn er gewoonweg te veel in omloop zoals deze. zijn er echt 1000 van gemaakt had het intussen een zeldzaamheid geweest en dat is het niet.
nu is dit een "chrono limited edition "
ik heb er nog eentje in 53 mm wat dan weer een “chrono special edition” is
op die manier kan je natuurlijk duizenden limited editions produceren, elke keer een net wat andere benaming.
neemt niet weg dat ik het nog steeds leuke klokken vindt.
fotos andere exemplaar:(sorry voor de slechte foto’s)

Ik gok niet dat zij op horloge forum zitten;). Denk dat een reminder een goed plan is. Ik vind de u boats ook nog steeds mooi. Momenteel draag ik veel een tudor prince date+day 36mm de stap naar 52mm is dan fors​:joy::joy:. U boat is idd tegenwoordig een bedrijf die veel limited editions maakt. Mijn u boat is de standaard beige Classico automatic. Wel genummerd maar volgens mij geen limited.

1 like

intussen heeft Sara van u-boat gereageerd met een prijsopgave, 40 euro voor een compleet wijzerset , verzenden 25 euro.
gelijk besteld, 65 euro totaal is goed te doen !

1 like