Ik heb een Longines Admiral uit 1972 (dit model) dat ik graag zou willen hebben gerepareerd.
Toen ik in Zweden was (ik ben Zweeds) gaf ik het in bij een horlogewinkel en het werd naar Longines Zwitserland gestuurd. Het kwam terug met een bericht dat de reparatie ongeveer 1500 Euro zou bedragen. Dit kwam omdat reserveonderdelen ontbraken en moesten worden gemaakt, zoals ik het begreep.
Uit googlen zie ik dat dit horloge het 6651-kaliber gebruikt, wat volgens sommige bronnen niet ongewoon is.
Zou het niet mogelijk zijn om onderdelen van een ander horloge te vinden?
Kan iemand hier in NL een betrouwbare horlogemaker voorstellen die mij hierbij kan helpen?
Hier vind je wel adressen waar je terecht kan.
€1500 is wat hoog ingeschat, volgens mij kan het wel voor een tiende van die prijs, afhankelijk van wat er mis is en of er veel onderdelen nodig zijn natuurlijk…
Als je echt onderdelen nodig hebt, dan op zoek naar een donorhorloge, dat scheelt veel geld t.o.v. het laten maken van reserveonderdelen.
Ik kan eens kijken of ik een 6651 heb liggen voor onderdelen. Welke parts heb je nodig? Als ik een compleet uurwerk heb kan je die overnemen voor €100 en ik kan hem laten repareren voor nog eens €100. dan ben je iets goedkoper uit
Hallo Philip.
Kan je aangeven wat er aan stuk is? Kan je een foto maken en uploaden.
Toevallig heb ik in mijn Longines Wittnauer laatje nog een Longines Admiral liggen uit dezelfde serie.
Hier zit een automatic uurwerk in met kaliber L633 2.
Kan je ziet welk kaliber in jouw horloge zit, het nummer staat op de brug onder de rotor.
Indien nodig zou ik de reparatie ook kunnen doen, ik woon in Rotterdam dat is niet zo ver van ADO den Haag.
Laat maar horen wat je wil.
Hier de foto’s van het horloge
groet,
vinwat
“De kast is gekrast. De klok is zwaar beschadigd. De klok is oliedroog, we kunnen de functies van de klok niet garanderen. Er zit vuil in het uurwerk. De klok heeft een volledige service nodig. De automatische uurwerk is defect. Het glas is gekrast - we raden aan het te vervangen. Het wijzerplaat van de horloge is gekrast of heeft markeringen.”
Is het mogelijk ook de glas en de pakking rond de glas te wisselen?
Ik zou hem gewoon naar een reguliere horlogemaker brengen. Is allemaal niet zo spannend. Glaspakking en glas is allemaal geen issue. “Defecte automaat” kan van alles zijn maar het herstel en het klokje servicen zal geen probleem zijn voor de gemiddelde horlogemaker. Zoek er 1 op het forum en vraag een PO dan kun je altijd nog een besluit nemen. In het ergste geval ben je de kosten van het maken van de PO kwijt.