Reparatie van IWC Portofino

Goedendag wijze Heren,

Ik weet niet zo goed waar ik moet wezen vandaar dit verzoek aan jullie.

Mijn IWC portofino Chronograph heeft helaas een val van de eettafel niet overleefd. Optisch is er niets beschadigd echter staat de horloge stil.

Het is een afstudeerkado geweest en als recent afgestudeerde komt het financieel niet zo goed uit om deze via IWC zelf te laten repareren. Enkele horlogemakers heb ik benaderd, maar kwamen tot de conclusie dat onderdelen voor IWC vrij lastig waren.

Heeft iemand nog een adres van een horlogemaker welk mij verder kan helpen?

Alvast bedankt!

Beroerd, die vervelende val en dan een dure reparatie. Nachtmerrie!

Vertel mij wat, ik keek er naar en dacht dat er niets aan de hand was. Pas twee uur later kwam ik erachter dat hij niet meer tikte :frowning:

Heb je al contact opgenomen met Wesselink & Vreeker?

Ik heb hen net gebeld, dank je wel voor de tip!

Timefix is ook een goeie. Hij doet wel vaker iwc. Jr moet alleen heeel goed zoeken voor onderdelen, iets wat velen niet willen doen :wink:

Neem anders ook even contact op met Jan Ubels.

1 like

Dank je wel Deniz!

1 like

Mark Braamhaar doet IWC http://www.watchinside.nl/zmoel/

Hierin tikt een Eta 7750 toch? Dan zijn de onderdelen makkelijk verkrijgbaar. Zou voor de meeste horlogemakers geen probleem moeten zijn.

1 like

Oorspronkelijk zat er een ETA 7750 in de Portofino Chronograph, maar van wat ik weet zijn ze in 2014 overgestapt op een aangepaste Sellita movement.

Thanks!

Een wat opgefraaide Selita SW500 uurwerk, onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen.
En hoef je niet speciaal voor naar een iwc service center.

Ik kan zo van afstand niet inschatten wat precies de oorzaak is maar een veel voorkomend probleem met stoten/vallen van dit uurwerk is dat er een schroef los raakt die in het raderwerk terechtkomt en de boel blokkeert.
Ook wijzerplaat poten willen nog wel eens afbreken.
Met een beetje geluk is het een schroef die nog klem zit bij de balans en kan die er zo uitgevist worden.

1 like

Het horloge is gerepareerd bij een van de genoemde bedrijven! Heel erg bedankt forumleden!

1 like

Mooi! Klinkt als een kleinigheidje, weet je wat het probleem nu was?

Blijkt dat deze op de knop was gevallen van de stop functie van de stopwatch. Deze pin was daardoor door de beveiliging heen geschoten en blokkeerde de boel.

3 likes

Gekukkig maar! Bedankt voor de terugkoppeling.

3 likes

Fluitje van een cent dus gelukkig!:grinning:

Je hebt geen idee hoe blij het me heeft gemaakt! :smile:

Hoi mhz, bij mij is hetzelfde gebeurt. Bij welke bovenstaande ben jij geweest?

Alvast bedankt

Groet
Martijn