Reparatie via Dealer, ok?

heb met een NOS Longines een probleempje…hij staat stil…
Het is een handopwind. incablok.
Heb hem naar een juwelier gebracht, die Longines verkoopt. Maar daar doen ze blijkbaar niets met het horloge. Ze sturen het op. en nu maar wachten. IK vraag me dan ook af of dit niet een dure oplossing is. Een beurtje en misschien loopt hij weer…en de rekening zal wel toren hoog zijn schat ik in.

Hallo freakezooi,

vintage horloge’s breng ik zelf meestal naar een horlogemaker. Voor nieuwere horloges kan je denk ik beter wel terecht bij de gewone juwelier.

Verder heb ik hier zelf ook eigenlijk niet zo heel veel ervaring mee, heb dus vd week een oude Ancre naar de juwelier gebracht en die vond ik zelf ‘beter’ dan de horlogemaker hier id buurt. Verschilt dus denk ik ook nogal van de persoon in kwestie af.

Ben vorige week nog gebeld door Longines. Omdat ik de juwelier diverse malen gevraagd hebt naar de status van het reparatieproject. Het is dus al een poosje weg. Nu gaan ze volgens de juwelier een nieuw uurwerk inzetten. Als het klaar is. Dan maak ik wel een pic. Maar reparatie via dealer bij de Swatchsgroup kan dus even duren

Mijn beste,

Mijn ervaring is dat ik een horloge dat een servicebeurt nodig heeft of waar een (kleine) reparatie aan moet gebeuren, ik deze toch bij voorkeur aanbied bij de juwelier die tevens ook een (eigen) horlogemaker heeft. Het horloge hoeft dan niet ter reparatie / servicebeurt verstuurd te worden naar de importeur. En dat scheelt in de tijd dat ik mijn horloge weer terug heb. Bij horloges welke nog in de garanieperiode vallen ligt dit natuurlijk anders!
Bij mijn aankoop van een nieuw horloge bij de juwelier informeer ik dus altijd of de desbetreffende juwelier ook een (eigen) horlogemaker heeft.

Orologio Signaturis Temporis

Dat is een goede tip mijn beste! Maar het is in dit geval een vintage. Ik had misschien wat verder moeten kijken bij een juwelier die zelf ook horlogemaker is.

thnx.

Beste Freakazooi,

ik denk dat het geheim van de meeste hier is dat ze een ‘eigen’’ horlogemaker hebben waar ze hun nieuwe aanwinsten heen brengen voor een beurtje! Dit scheelt enorm in de kosten, is betrouwbaar en ook veel sneller dan via importeur/juwelier etc.

Mijn tip: ga op zoek naar een goede en kundige horlogemaker bij jou in de buurt, scheelt je veel gedoe en wie weet kan die je nog wat leren wat ook mooi meegenomen is uiteraard. Ik weet niet waar je uit de buurt komt maar anders heb ik wel een goed adres waar ik ze zelf ook vaak heen breng.

Een NOS vintage waar een nieuw caliber word ingezet ? :frowning:
Er was laast iemand met een Vintage horloge waar ze voor het gemak maar een nieuw Quartz
caliber ingezet hadden,
veel gekker moet 't niet worden.
en ja de meeste hier hebben een ouderwetse horlogemaker of doen zelf hun reparaties.
in het algemeen geld : blijf ver uit de buurt van juweliers met je vintage horloge

groet, André

Andre, ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Meeste Juweliers verkopen alleen maar, reparatie wordt uitbesteed.
Miguel

Ik heb nog een taxatie raport van Willem vd Berg uit Den Bosch. Ik ga het zeker checken wat ze erin doen.
Ik kom uit Ede