Reparatie watchwinder

Weet iemand wie watchwinders repareert, ergens in het midden van het land, tussen Utrecht en Den Bosch? Ik zoek dus waarschijnlijk geen uurwerkmaker maar een electricien… Bedankt alvast.

om wat voor winder gaat het hier?

Het is gewoon een winder met een elektromotor. Ik zal proberen een foto van het binnenwerk te maken. Het was helaas een dure via Ebay dus garantie…

ik heb hier nog motors en een printplaatje liggen voor winders dus als het de zelfde is kunnen we even kijken wat we over kunnen zetten?

Dat zou geweldig zijn. Hieronder de kist en de binnenkant:

Er is dus 1 printplaat en twee motors. Ik heb ze schoongemaakt, er is spanning, er loopt volgens mij niets aan, dus ik weet ook niet wat er mee is. De rechter loopt nu helemaal niet meer, behalve als ik hem een duwtje geef en de linker heel langzaam.

Klinkt als een probleempje dat de spanning te laag is. Heb je al gemeten in draaiende toestand ? Wanneer je de spanning meet en de stekkers zijn niet aangesloten zul je waarschijnlijk een correcte spanning meten. Dus meet even met een compleet systeem. Als dan de spanning in elkaar zakt is de voeding niet meer zo jofel of zit ergens een overgangsweerstand.

Zit waarschijnlijk ook nog ergens een voeding met gegevens over de af te geven spanning. Kunt ook nog proberen om de motors direct van spanning te voorzien. Motortjes zijn waarschijnlijk ok.

Ziet er allemaal niet zo exotisch uit, moet toch zo op te lossen zijn. Qua stekker- en draadwerk laat het interieurtje wel iets te wensen over.