Reparatie

Kan mij iemand mij een goed adres geven voor het laten maken van een Citizen eco drive horloge te laten maken ? Groetjes Jo

Die mogen alleen door een door Citizen gecertificeerde partij open gemaakt worden, en in Nederland is dat de firma Stam.
Inleveren bij een Citizen verkoper en die zal het naar Stam sturen dat kun je niet direct doen.

Firma Stamm met dubbel mm​:joy::joy:

Die mogen alleen door hun opengemaakt worden?
Leg uit waarom.

Omdat die firma door Citizen is aangewezen als officieel service center.
Op de caseback staat ook vaak aangegeven dat ze alleen door een erkend service center geopend mogen worden.
Op het moment dat je een Citizen ter service afgeeft bij een AD zullen deze het horloge dus naar de firma Stamm sturen.

Klemann was dat vroeger ook, meen ik vrij zeker te weten. Maar die is er mee gestopt. Heb daar zelf nog diverse Citizen duikers-batterijwissels uitgevoerd. Moest allemaal volgens een vaste procedure.

Ja ok snap ik maar dat is wat hun vinden. Op mega veel onderdelen van grote merken staat ook dat je de ton niet mag openmaken. Maar kom op kan toch iedereen.
Maar ok stuur maar op.

Ja idd ja maar dat gaat neem ik aan meer over de garantie van de waterdichtheid

Misschien heeft het ook te maken met het plaatsen van de juiste capacitor en pakkingen.
Ik heb deze laten vervangen samen met de pakkingen was geloof ik iets van €65 inclusief WR test.

Ja idd ja dat is hun argument en is ook helemaal prima en terecht ik zeg daar ook niks over.
Maar elke horlogemaker kan dat naar mijn mening

1 like