Reparatiekosten Longines Admiral 5 star

Dat had ik over het hoofd gezien.

1 like

Dat is bij bijna al die horlogemerken zo. Onderdelen zijn schaars, en je moet wel echt kunnen trouble-shooten. Als je pech hebt kost het je uren zonder dat je er iets voor terugkrijgt.

Gevaarlijke business.

2 likes

Als ik het bij elkaar op tel dan kom ik ook richting de 600,-

Dat is ook een idee. Ik ben mij er in aan het verdiepen. Er zit een verhaal achter het horloge en ligt al jaren in de kluis maar nu had ik zoiets van ‘laten we er weer leven in brengen’ de optie om het naar Longines op te sturen vind ik een goede. De wijzerplaat is alleen slecht. Dat is jammer

Kijk, dat zijn de zinvolle bijdragen :+1:

2 likes

Heb je foto’s?

Ja… zon klus als dit kan uren kosten… laat staan sourcen van onderdelen die moeilijk nog te regelen zijn.

Ik acht die kans bij dit horloge vrij groot. Volgens de reparateur was het van binnen aangetast…

Kan. Soms haal je dan een donor movement…

1 like

Maar als ik het hier goed begrijp dan is het een bedrag wat het mogelijk ook echt kost voor een dergelijk horloge.

Even afgezien van de emotionele waarde; is het het waard om te doen?

Is die goud of verguld?

Goud

Dan zit daar sowieso waarde in.

Ik zou kijken of je evt een andere plaat maar zeker donor uurwerk kan scoren en dan wellicht door een andere horloge maker laten maken hier op t forum.

Klinkt ernaar dat het movement repareren de moeite niet meer waard is.

Dat lijkt mij een goed alternatief. Er moeten toch liefhebbers te vinden zijn die hier een werkend horloge van kunnen maken. En ik heb er ook best geld voor over. Als het horloge het maar waard is

Dankjewel voor het advies :pray:

Je kan hier kijken voor horlogemakers, winkels maar ook vrijgevestigden.

Ik zou in elk geval niets doen Aan de kast en kroon. Waterdichtheid heb je toch niet bij vintage. Polijsten is een kunst en kan een horloge helemaal verknallen. Daarom doe ik t liever niet.

Aan de diagnose te zien heb je best wat problemen in t movement. Weet niet wat voor movement erin zit?

Daar zijn er nog genoeg hoor, meer dan genoeg

@anon91449979EV jij servicet veel Longines toch?

Toch die prijsopgave via Longines laten doen. Een van de weinige SwatchGroup-merken die geen hysterische prijzen vragen. Onderdelen komt vrijwel niemand anders aan.

Ik word gestenigd met jaren '40-'50 Omega hier, ik pas even. :grin: Glaasje en kroon zitten daar al zo aan de 130 euri.

2 likes

Geen idee
Dat kan ik morgen even navragen.

Ja, doe bijna niets anders dan Longines en daarnaast voor de lol Breitling en JLC omdat ik die ook graag zie

1 like

Ja, die horloge is het waard om te doen, alleen die prijzen die hierboven genoemd worden zijn er wel wat over. Voor deze horloge is een optie een ander binnenwerk en wijzerplaat als die echt niet meer te redden zijn. dan bespaar je weer op de uren van de reparatie kosten. Zo doe ik het dikwijls voor mijn eigen Longines verzameling

1 like