Reparaties Citizen Promasters

Heeft iemand een adresje in de buurt van Utrecht voor het laten repareren van Citizen Promasters? Het liefst wel tegen schappelijke tarieven. Bvd

@R.E1

Ralph, zelf rechtstreeks contact opnemen met Citizen in Hamburg. Reparatie formulier invullen en opsturen naar Hamburg. Dan krijg je meestal een tweeledige offerte waarvan jij er één kiest. Na de keuze gaat Citizen aan de slag. Je krijgt bericht als je horloge klaar is en na betaling van de kosten sturen hun hem weer terug naar jou.

Over het algemeen een goede communicatie en goede service.

Als voorbeeld, een ‘simpele’ batterijwissel en waterdichtheidstest kostte mij minder dan de helft van wat ze me hier in NL bij een AD voorrekende. Overigens wordt je Citizen in de meeste gevallen door een AD aangeboden voor reparatie bij Stamm en daar heb ik persoonlijk hele slechte ervaring mee.

1 like

Wat rekenen ze bij een AD in NL voor een batterijwissel en waterdichtheidstest.

Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet meer precies want de laatste keer dat ik dat via een AD in NL heb laten doen is al zeker tien jaar geleden. Maar het lag ergens tussen de € 75,- en € 125,- in ieder geval.

Mijn laatste batterij wissel via Citizen in Hamburg koste me € 19,50 en de waterdichtheidstest € 22,50. Beide exclusief 19% Mwst en natuurlijk de verzendkosten van NL naar Hamburg. Oh ja, Citizen rekende € 5,90 ex voor het verzekerd retour zenden.

1 like

Dat klinkt best schappelijk; je koopt er zeker geen nieuwe voor en het is toch een geruststelling dat ze het goed zullen doen.

Ik heb zelf nog een RC Nighthawk die niet meer wil laden, dus misschien moet ik maar eens een offerte vragen…

1 like