Reparatieset

Hallo allemaal,

Heeft iemand misschien een goed adresje of een betrouwbare winkel waar je een degelijke horloge-reparatieset kunt kopen?

Ik ben op zoek naar een set die niet meteen uit elkaar valt, maar ook niet gelijk super professioneel of heel duur hoeft te zijn. Tips over merken, webshops of fysieke winkels zijn allemaal welkom.

Alvast hartelijk dank!

Hangt er heel hard van af wat je een reparatieset noemt - maar kort door de bocht, als het als set verkocht wordt, is de kans heel groot dat het lage kwaliteit chinees spul is. Goed gereedschap wordt zelden of nooit gebundeld verkocht.

Ik zou kijken naar - bijvoorbeeld - Cousins UK, die de duurdere merken verkopen maar wellicht ook hun “huismerk” voor veel basiszaken. Dat zal niet de kwaliteit halen van een Bergeon etc maar zou acceptabel moeten zijn voor mee te beginnen.

1 like

Wat heb je nodig?

Ik ben begonnen met een goedkope set van Amazon en heb die gaandeweg aangevuld met vanalles en nogwat. Bergeon, Ali, tweedehands. Kant-en-klaar bestaat eigenlijk niet. En de set is nooit af.

2 likes

Wellicht kun je aangeven wat je plannen zijn dan is het makkelijker om richting te geven. Het maakt een verschil of je alleen banden, batterijen wilt vervangen of met reparaties van mechanische horloges wilt beginnen.

1 like