Repareren Buren Grand Prix grootvader

Beste forumleden,

Ik ben nog niet zo lang actief hier, misschien dus een "onbeschofte"vraag.
Gisteren heb ik van mijn grootvader zijn oude Buren Grand Prix gekregen, met het verhaal dat hij die ongeveer 50 jaar geleden heeft gekocht voor destijds 178 gulden.
Echter hij loopt al misschien 20 jaar niet meer, is eens gevallen/beschadigd, getuige ook het lichte deukje achter in de deksel.

De veer leek volledig opgedraaid, en ooit heeft er een juwelier in Weert naar gekeken maar niet gemaakt zei Opa.
Echter heb hem van morgen uitgebouwd en het glas gepolijst en de kast schoongemaakt. van binnen was hij erg geoxideerd. tijdens het lossen van de space ring draaide de kroon en de wijzers heel hard en lang terug uit.

Echter ik heb het weer in elkaar gezet, en verdere kennis heb ik niet.

Maar zou iemand van het forum hier een uitdaging in zien om het horloge van mijn opa weer lopend te maken?? Tegen een “vriendelijke” betaling natuurlijk.
En er mag gerust even over gedaan worden. Tijd is geen probleem. Al doe je er een paar maanden over.
Zou graag opa’s horloge lopend hebben, en hem weer eens laten zien.

Tevens had hij voor mij ook nog het horloge van zijn vader, een Bifora, van mijn overgrootvader dus, dat was ook erg leuk. Deze liep direct probleemloos aan.
Zal later nog eens een foto ervan plaatsen.

Maar, beste leden, als iemand mij zou willen helpen, en hier zin in heeft hoor ik het graag!!!

Alvast bedankt voor de aandacht!! en je eventuele reactie.

Je hebt de veerton laten afwikkelen, zonder deze af te remmen…

Het horloge, kun je bij een horlogemaker in orde laten maken. We hebben een lijst met horlogemakers (ook bij jou in de buurt) op dit forum.

Dat is het geweest denk ik. Inmiddels al iemand gevonden.
Bedankt.