Repareren of niet ?

Goedemiddag,

Tussen een aankoop van horloges vind ik dit horloge van het merk Endura.

Het merk zelf laat bij mij zelf geen belletjes rinkelen maar misschien bij iemand anders wel.

Ik vind het in iedergeval een mooi horloge, maar hij loopt niet.
In iedergeval is het balanceerwiel niet goed.

Is dit een horloge waar ik wat geld in kan steken om te laten repareren of is dat verspilling?

2 likes

Zeker geen verspilling, succes :+1:

1 like

Ik zie een lage kwaliteit uurwerk.
Vrijwel geen afwerking, balans ziet eruit alsof die uit een 1 jewel uurwerkje komt.
Horloge is verguld.

Ik denk dat je hier alleen geld op weggooit. De kernvraag is natuurlijk: is het jou dat waard?
Als dit horloge een heftige emotionele waarde heeft voor je zou ik het geld eraan besteden, anders ging ie in de kliko - maar dat is enkel mijn mening.

2 likes

Beperkte info, maar toch iets.

1 like

Penanker Baumgartner kaliber volgens mij.
Financieel niet haalbaar, dit wordt nooit meer waard als de kosten voor een horlogemaker.
Zelf als je het zelf doet geen zinvolle actie, want je moet een moeilijk vindbare donor aanschaffen.

1 like

Endura is niet de moeite, goedkope kasten en uurwerken, soort kermishorloges uit de 60’s.

1 like

Helemaal duidelijk thnx voor de informatie

In de bodem staat Lapanouse. Dat is een merk van stiftankerwerken.Als je dan bij Ranfft naar Lapanouse zoekt wordt je doorverwezen naar het merk Rego.
Daar vind je dan het werk, wat in jouw horloge zit.
Het horloge ziet er niet gek uit, maar een revisie kost duidelijk meer dan het horloge waard is.

1 like

Jammer, maar dat wordt helaas niks meer. Ook een secondewijzer mist nog, volgens mij.

Ik zou een zoekopdracht op ebay zetten voor een lopend kalibertje. Er komt vast wel een keer een langs. Een paar knaken kun je er wel aan spenderen. Niet weggooien, maar even opbergen.

2 likes