Repareren of nieuwe kopen ?

Mijn teerbeminde echtgenote had onlangs een defecte Jacob Jensen quartz. Een Ronda als ik me niet vergis. De juwelier heeft geeft dat t niet te fiksen is maar een Ronda in een dergelijke klokje moet toch wel te maken zijn? Zo goedkoop was het nou ook weer niet

Tsja. Elke minuut dat een horlogemaker aan zo’n horloge werkt is er een teveel. Ding is meteen total loss zeg maar.

Als je het modelnummer weet kan je vaak het uurwerk 1 op 1 vervangen voor een nieuwe. De manier waarop het kostenefficient kan.

Ook dat is (te) duur als je dat door een pro laat doen.

1 like

Duidelijke taal! Dank je

Het kan helpen om het lipje en het contactpunt onder de batterij met een beetje pure alcohol te poetsen en het lipje iets terug te buigen zodat deze met wat meer kracht op de batterij drukt. Vergeet de verse batterij niet daarbij.

Een juwelier zou dit niet snel doen, die kunnen enkel vervangen of roepen dat je maar een nieuwe moet uitzoeken.

De deksel openen lukt meestal wel met huis tuin en keuken gereedschap, een koffielepel bijv.

1 like

Niet aan batterij contacten buigen, hierdoor wordt vaak meer kapot gemaakt dan goed is. Bij omhoog buigen kan het contact de wijzerplaat raken en daardoor kortsluiting ontstaan

4 likes