Mijn eerste post hier, ik lees al even mee. Hoe ben ik hier gekomen een vriend heeft een mooie collektie uurwerken allemaal automaten en net dat facineerde mij. Altijd gehad techniek zelf iets maken graag, maar een horloge dat is iets anders zelf hoop ik eens een automaat te kopen in de lagere klasse weliswaar. Heb al enkele tips hier en van mijne maat die me bekoren maar doet nu niet terzake
. Of in de blauwe sektie misschien een 2de hands te scoren voor een mooie prijs
Ik heb hier enkele zakhorlog’s die van mijn schoonmoeder zijn, dit zijn ook al erfstukken, geen enkele werkt maar van 1 zou ze graag terug werkend hebben daarover gaat het.
Kan wil iemand hier naar kijken graag dan, het uurwerk is één met Movado werk, merk is dan weer Surete. Het is 18K goud en in prima staat enkel het loopt niet, ik heb ze een beetje opgewonden maar helaas, als ik het raddertje aantik (rood op foto)loopt ze enkele seconden. Benieuwd of iemand het ziet zitten of tips heeft. Eventueel info over het uurwerk is welkom.
Groetjes Ronny
3 likes
Hoi Ronnes,
Altijd voorzichtig zijn om de balans een tik te geven. Ik vermoed, dat het uurwerk vuil maar zeer zeker droog staat. Een schoonmaakbeurt icm verse olie is een aanrader.
Het is een heel mooi zakhorloge en ik wil het wel voor je doen. Stuur me maar een pb als je interesse hebt.
Je klikt op mijn naam en dan naar bericht.
Met groet!
Serge
1 like