Reperateur Vostok Amphibia

Sinds een aantal maanden heb ik een mooie Vostok Amphibia.
Helaas is er iets kapot aan het opwindmechanisme. Een horlogemaker in de buurt (uitstekende vakman) heeft de problemen vastgesteld, maar kan niet aan onderdelen komen.

Waar kan ik de Amphibia laten repareren?

Je zou bijvoorbeeld eens contact op kunnen nemen met wereldhorloges.nl, die reparen niet zelf denk ik, maar verkopen dit horloge wel. Zij zullen dus waarschijnlijk weten waar je ze wél kan laten repareren (of misschien wel de onderdelen voor je bestellen).

OK, dank je! Dat ga ik proberen.

Repareren is een probleem omdat er nauwelijks onderdelen te koop zijn.

Mooie vintage Amphibians zijn zeldzaam dus die knap ik op door de koop van een nieuwe op e bay.

Het horloge moet het waard zijn, want de kosten bij een horlogemaker zijn vaak hoger dan de aanschafprijs, en het moet economisch wel verantwoord zijn.

Wat voor een uitvoering is het?

Ik heb ev een nieuwe amphibian automatic, deze is gestopt, met lopen maar nooit gedragen, wellicht dat jou horlogemaker er de juiste onderdelen uit kan halen?

Mvrgr, Erik

Beste Erik,
heb 'm van jou. De mooie uitvoering met de drietand van Neptunus.
Ja, de Amphibian die gestopt is zou wellicht van de juist onderdelen kunnen worden ontdaan. Hoe regelen we dat?

Thx.

Ik heb begin dit jaar een vostok-europe laten repareren door P.Maier gmbh. maar ze voeren ook vostok in hun assortiment.
Dit is de web-site: http://www.vostok-uhren.de/
Prima en direct persoonlijk contact via de e-mail.
Ter indicatie, ik was 50 euries kwijt voor nieuw glaasje, tubus en kroon.
Ik weet niet wat gangbare prijzen zijn maar ik vond het goedkoop.
Je kan er altijd een mailje aan wagen.

Groet,
Chuckey

Hoi,

Nu lees ik waar het om gaat, de Neptune die van mij is geweest.
Dat maakt de zaak voor mij anders. Sorry ik had het even niet in de gaten.

Ik stuur jou met briefpost een uurwerkje kosteloos toe, jou horlogemaker kan deze gebruiken.
Wat is jou adres?

Gr, Erik

Bedankt!

Zodra de Amphibia weer loopt post ik een mooie foto!!